Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Coupe

xxx, ponad rok temu
Silnik 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 217 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Do 15k jest to świetny wybór na chwilę obecną. Auto jest niesamowicie komfortowe, mimo „sportowego” wyglądu oraz na tyle dynamiczne by poradzić sobie z 90% napotkanych aut. Najlepsze do jazdy po autostradzie albo drodze szybkiego ruchu. Wtedy ten samochód po prostu oddaje co ma do zaoferowania w 100%. Przyczepić można się do długiego przedniego zwisu, który z bardzo niskim zawieszeniem wymusza w większości przypadków parkowanie prostopadłe tyłem, lub po prostu równolegle. Długi przód nie pomaga również przy wyjeżdżaniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wspólny silnik Forda, PSA, Land Rovera i Jaguara. Na pewno duuuużo bardziej kulturalna ropna V6 niż TDI. Silnik po rozgrzaniu chodzi jak nie Diesel. Moment obrotowy robi robotę. Na plus dwie turbinki, które powodują że moc jest zawsze przez cały zakres obrotomierza, czerwone pole ~ 4,2k obrotów. W większości przypadków nie wymaga kickdownu przy wyprzedzaniu. Co do trwałości to sprawdzi się tu złota zasada; jak dbasz tak masz. Nie jest to silnik który dobrze znosi tyranie. Trochę delikatny.
3,0
Skrzynia biegów
Podczas zwykłego trybu pracy jest zestrojona do… zwykłej jazdy. Fajnie że sześciobiegowa, dzięki czemu przy 90 kmh jest ~1,5 tys obrotów. W mieście trzyma wyższe obroty ~1,9 tys. Po odpuszczeniu gazu po kick downie jeszcze dobre 3s trzyma wysokie obroty. No właśnie po kickdownie… szkrzynia za dłuuuugo myśli czy zrzucić bieg. Po wcisnięciu „do dechy” mija jakieś 2/3s zanim to nastąpi. Wkurza przy szybszym wyprzedzaniu. W trybie sport dzieje się to szybciej o około sekundę, tak samo skrzynia trzyma silnik na wyzszych obrotach. Istnieje możliwość manualnej zmiany biegów, ale osobiście jest to nieużywalne, biegi zmieniają się z taką samą prędkością, przez co nie robi to różnicy względem trybu automatycznego. Jest jeszcze tryb zimowy, auto rusza wtedy z drugiego biegu. Nie korzystałem z tego trybu jeszcze. Jednak podczas codzinnej jazdy, do skrzyni nie ma się czego przyczepić, pracuje bardzo płynnie. Należy pamiętać o regularnych zmianach oleju. Największy minus to maksymalny moment jaki jest w stanie znieść wynoszący 450 nm, o 10 więcej niż ma 2,7 v6, co powoduje że chip tuning tylko i wyłącznie skróci jej życie.
4,0
Układ jezdny
Auto ma możliwość ustawienia zawieszenia w tryb sport. Jest wtedy trochę lepiej, ale auto nie jest zdecydowanie czymś co prowadzi się jak BMW. Fajnie wybiera drobne nierówności. Daje wrażenie płynięcia. Bardziej grand tourer niż stereotypowe coupe w prowadzeniu. Jak już jedziemy nierówną drogą to zawieszenie dość głośno pracuje.
4,0
Karoseria
Auto mało podatne na rdze. Na spodzie wszęfzie osłony. Zazwyczaj występuje ona na łączeniach zderzaków oraz dużo dużo częściej na progach przy uszczelce. Spowodowane jest to jej wadą fabryczną.
Komfort
3,0
Widoczność
Największa bolączka tego auta. Długi przód bardzo wkurza przy włączaniu się do ruchu, widoczność do tyłu ogranicza sie do tego że jesteś w stanie zauważyć że jedzie za tobą auto, lub nie. Czujniki parkowania ratują ten samochód. Na plus przyciemnione szyby fabrycznie nawet na przednich drzwiach.
4,0
Ergonomia
Konsola środkowa nie pasuje do tego samochodu. Jednak wszystkie przyciski są umieszczone dość dobrze, łatwo to wszystko ogarnąć mimo mnogości funkcji, jak na auto z 2006 roku jest ich serio dużo. Zdecydowanie więcej niż u konkurencji za tę cenę. Aux w schowku. Schowki duże. Dwa gniazda 12v. Na plus wielofuncyjny podłokietnik. Bagażnik serio duży jak na coupe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma do czego się przyczepić. Klimatyzacja dwustrefowa którą jeśli komus to nie pasuje można wyłączyć. Szyby nie parują nigdy. Na plus dwie kratki nawiewu na tylną kanapę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel można ustawić dowolnie. Przód, tył, regulacja kąta pochylenia oparcia oraz siedziska. Z przodu dosłownie każdy się zmieści. Z tyłu osoby poniżej 175 cm będą też dobrze podróżowały, no chyba że z przodu siedzi ktoś kto ma powyżej 190 cm, wtedy miejsce na nogi na tyle nie istnieje. Schowki duże. Podłokietnik przedni dobrze przemyślany. Skórzana tapicerka robi robotę. Warto dodać że z tyłu na boczkach drzwiowych są podłokietniki oraz rączki.
5,0
Wyciszenie
Bez muzyki w tym aucie niektórzy zwariują. Cichutko. Przy prędkościach powyżej 120 zaczyna sie szum dobiegający z okolic bocznych szyb, które są podwójne. Drzwi bezramkowe więc coś za coś.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po zakupie warto wymienić oleje i filtry w silniku i skrzyni, ewentualnie rozrząd. Ja rownież wymieniłem opony, trzeba się przygotować na, że kolejne 5k trzeba wydać na ogarnięcie auta. Po takim zabiegu nie powinno sprawiać żadnych problemów. Koszta czysto eksploatacyjne. Nic mi się nie zepsuło, więc jesli ktos jest ciekawy cen komponentów niech poczyta w internecie. Silniki V są z uwagi na większa ilosc wszystkiego zazwyczaj duzo drosze niz R4. Dwie turbiny w przypadku naprawy/wymiany również. Żeby tego uniknąć warto dac silnikowi pochodzic przynajmniej minute po zakonczeniu jazdy lub jesli byla dynamiczna, odpiwiednio dłużej
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeden z najlepszych samochodów od 10 do 15k. Skórzane wnętrze, mnogość funkcji, dynamika, komfort jazdy i nagłośnienie JBL powodują że nie ma innego takiego samochodu za te pieniądze. Może BMW E39, ale to już sedan i to dużo starszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
U mnie wszystko działa jak należy po za jedną rzeczą. Nie da sie trwale ustawić godziny i daty. Po zgaszeniu zapłonu się resetuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli trzeba będzie coś robić to będzie to wynikać z typowo dieslowych problemów eksploatacyjnych które prędzej czy później wystąpią jak w każdym silniku.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 407 Coupe