Już prawie pięć lat minęło od kiedy jestem właścicielem tego auta. Wybrałem je z paru powodów: wcześniej posiadałem Peugeota 406 coupe 2.0 i bardzo mi się spodobał. Poza tym chciałem kupić auto z silnikiem V6. Przejechałem tym autem już około 100 tys. km i póki co nie zamierzam się z nim jeszcze rozstawać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli chodzi o pracę silnika - trudno znaleźć jakieś poważne mankamenty. Dźwięk jest świetny, ale tylko wtedy kiedy tego chcemy, ponieważ potrafi pracować bardzo kulturalnie i spokojnie. Jednak po przyciśnięciu gazu do podłogi pokazuje swoje drugie oblicze.
5,0
Skrzynia biegów
Mimo przejechanych 300 tys. km, skrzynia pracuje świetnie. Dwukrotnie zmieniałem w niej olej. Nigdy nie miałem żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi, mimo swoich sporych wymiarów jest dość zwinny i nieźle trzyma się drogi. Niezależnie od prędkości czuję się w nim pewnie za kierownicą.
4,0
Karoseria
W moim egzemplarzu pojawiło się kilka bardzo niewielkich ognisk korozji. Najbardziej narażone są chyba drzwi, które z racji swojej ogromnej długości, często są poobijane.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedząc w coupe trudno spodziewać się widoczności jak z wieży obserwacyjnej, jednak za kierownicą świat wygląda tak, jak powinien i widoczność nie jest problemem.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest świetne. Podwójne szyby robią dodatkową robotę. Nawet przy prędkościach rzędu 170 km/h można spokojnie szeptać w samochodzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę narzekać. Z tego co sobie przypominam, jestem z moim samochodem u mechanika średnio 1x w roku. Zmieniam olej i filtry + naprawiam drobiazgi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy obecnym przebiegu szczelność silnika pozostawia trochę do życzenia. Uszczelniałem silnik już przynajmniej dwukrotnie i zazwyczaj po kilku miesiącach znowu są zapocenia i lekkie wycieki.
Zdarzyło się też, że straciły szczelność pokrywy zaworów.
Największy problem z którym się spotkałem, to wyrwanie świecy, co oczywiście spowodowało uszkodzenie cewki. Zdarzyło mi się to w trasie, a następstwem była nieudolna naprawa. Dopiero kolejny mechanik doprowadził sytuację do porządku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 211KM 155kW
[l/100km]