Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Coupe

Pierwszyfrancuz, 3 lata temu
Silnik 3.0 V6 24V 211KM 155kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 343 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 24V 211KM 155kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To naprawdę ładnie chodzi :) i rozrząd tylko oryginał!
Karoseria : Świetny ocynk - kąpiel a nie natrysk
Układ hamulcowy : Dobrze hamuje w porównaniu do innych aut
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wieczna udręka, bo ciągle się coś wybija.
5,0
Całokształt
Ogólnie klasyczne wnętrze ujęte w miłym dla oka opakowaniu, chociaż mogli się połakomić o troszeczkę agresywniejsze linie jak w lagunie gt. Ma trochę kaprysów, ale niezbyt męczących. Wygodne autko z potencjałem gdy jest potrzebny, rdzą nie zalatuje, silnik przyjemnie mruczy choć najtańszy w utrzymaniu nie jest ale każdego przeciętnego człowieka stać bez bez głodowania :).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to mocna strona o oznaczeniu ES9A, zdarzyła się raz awaria elektrozaworu choć to drobna awaria generalnie i cewka zapłonowa Sagema, poza tym nawet przyzwoite spalanie co na plus choć to zależy od stylu jazdy raczej w mieście max 13 litrów, oleju nie bierze. Najważniejsze, że ma potencjał koników.
5,0
Skrzynia biegów
Tak szczerze mówiąc, to jakoś mnie ona za bardzo nie powala, mogłaby być nieco bardziej precyzyjna, choć źle też nie chodzi, u mnie akurat dość ciężko, aż to sprawdziłem, no ale wszytko ok. I olej trzeba dosyć często zmieniać, bo regeneracja ewentualnie jest bardzo kosztowna. Długie przełożenia na plus.
5,0
Układ jezdny
Nawet dobrze się spisuje, nie mam tutaj zbyt wiele do zarzucenia, jak na razie wszytko się trzyma i spełnia swoją funkcję, to od strony wewnętrznej. Natomiast zawieszenie to cholerna bolączka, łożyska mcpersona czy tuleje wahaczy, w zasadzie wszytko jest mało trwałe. Nie ma to jak polskie drogi... I studzienki...
5,0
Karoseria
Jak w typowym aucie z Francji, zabezpieczenia antykorozyjne są na najwyższym poziomie i nie ma się do czego przyczepić w sunie, lakier może troszeczkę za cienko położony i odprysk po kamyku lubi się pojawić, nie ma natomiast mowy o punktowym braniu rdzy gdziekolwiek, chwała kąpieli w ocynku a nie natrysk jak teraz to robią.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj się akurat można przyczepić, ta szybka z tyłu to raczej chyba spełnia funkcję rewizji niżeli widoczności pola cofania.. Ale to urok aut w wersji coupe, tak musi już być, nisko się siedzi, to słonko też bywa bezlitosne, generalnie bez szału jakiegoś.
4,0
Ergonomia
Ten wątek to też jakoś nie jest silną stroną tego modelu, żeby dwóch większych kubków nie mógł postawić obok siebie. Ja to nie wiem o czym oni myśleli tak projektując środek, że co? Pasażer będzie mieć rączki wolne to będzie sobie trzymać?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi jak oszalałe, jest dobrze, nie mogę powiedzieć złego słowa, klimatyzacja jest wydajna ale trzeba dbać bardzo o nią, jest to mocna strona tego modelu, a co do nawiewów, to czasem hałasują, ale milkną po chwili. Jakichś awarii nie odnotowałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez jakiegoś specjalnego szału ale kierowca ma z pasażerem dużo miejsca i gorzej z tymi z tyłu, siedzą nisko i wyprostować się nie mogą, ale powiedzmy sobie szczerze, bez przesady, to nie dostawczak, ale nie umęczy się nikt tam.
5,0
Wyciszenie
O tak, jest to kolejna mocna strona tego modelu samochodu, cicho a nawet bardzo cicho, przy 150 jest po prostu cicho, silnika prawie w ogóle nie słychać, tylko trochę szum powietrza, w porównaniu audi a 4 z 2005 roku jest znacznie głośniejsze (diesel) spokojnie, można normalnie rozmawiać :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest poprawnie, spalanie ujdzie, pomijając koszty serwisu które trochę wysokie, ale jest ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość przewyższa cenę, mocny punkt tego auta. Materiały są dobrze wykonane, nie ścierają się, trwałość na najwyższym poziomie można powiedzieć, nie pokazują mi się żadne przetarcia ani nic. Także spokojnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik abs, lubią się co 2, 3 lata jakoś psuć, przecierają się kable, ale to eksploatacja, także bez specjalnego znacznia i nie jest jakoś droga ta część w ASO. Jak jest mokro i bardzo wilgotno to czasem potrafią się lekko klosze zaparować, ale minimalnie. Nie no, jak na Francuza to mało takich drobiazgów :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, cewka była wymieniana, ale to przebieg już.. Jak coś odnotuję to dodam, wspomnę tylko, że sporo części elektryki, podzespołów pasuje z Peugeot 407 zwykłego i Citroena c5 a to dość spora grupa także części jakoś w miarę tanie, można brać zamiennikowo, ten sam element a inne oznaczenie na opakowaniu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 407 Coupe