Bardzo przyjemny samochod. Pewnie sie prowadzi i jest przy tym bardzo komfortowy. Wnetrze wersji Comfort - rewelacja. Plastiki miekkie, mile w dotyku i nie czarne jak smola. Welurowa tapicerka nieporownywalna z czarnym papierem sciernym oferowanym przez niemiecka konkurencje. Jak narazie - odpukac - niezawodny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spod swiatel raczej nie radze sie scigac, ale pod gore daje sobie rade. Dobrze ciagnie od 1500 do 3000 obr/min - dalej nie warto. Bardzo dobra elastycznosc i kultura pracy.
3,0
Skrzynia biegów
Dlugie skoki drazka i sprzegla sprawiaja, ze czasami przy szybkich zmianach zdaza sie zgrzytniecie... Za to wszystko pracuje bardzo lekko.
5,0
Układ jezdny
Niesamowicie sprezyste! Nierownosci nie odczuwalne, a w zakretach trzyma sie jak przyklejony - pewnie za sprawa niezaleznego tylnego zawieszenia i dobrych fabrycznych amortyzatorow. Uklad kirowniczy mimo bardzo lekkiej pracy super precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam uwag.
5,0
Ergonomia
Naprawde wszystko jest na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam automatyczna klime - dziala bez problemow, ale i bez rewelacji. Brak nawiewu z tylu (nawet na stopy).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest raczej przytulnie niz przestronnie, ale na pewno nie ciasno.
5,0
Wyciszenie
To jest diesel czy V6? Bardzo cicho, zero wibracji, a przy mocniejszym wcisnieniu gazu przyjemny basik. Przy 120 slychac tylko szum powietrza i to tez nie za glosno. Przy 180 troche za wysokie obroty jak na diesla - przydalaby sie szosteczka. Super radio CD Clariona.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obiecane przez producenta 4.5 na trasie da sie osiagnac, ale trzeba sie bardzo starac. Na 100 km ze srednia predkoscia 74 km/h udalo mi sie uzyskac 4.2. Przy autostradowych 130 km/h 6l. Po miescie 7.5. Nie kasowalem komputera od ponad 5000 km i jest srednia zuzycie 6.1 - jak na 1.3 t. troche sporo) i 90 KM (troche malo) to calkiem niezle. Koszty przegladow w normie europejskiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupilem nowke w grudniu 2006 za 70000PLN. W cenie otrzymalem opony zimowe, pakiet ubezpieczen, alarm i blokade skrzyni biegow. Wyposazenie: ABS z EBD i BAS, 4 poduszki, 4 elektryczne szyby, radio CD Clariona, automatyczne swiatla i wycieraczki, zegary z chromowanymi obramowkami z wersji Cupe (predkosciomierz wyskalowany do 260 i wskaznik temp. oleju). Wnetrze zdecydowanie ladniejsze niz chociazby w 307 i nic nie trzeszczy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O dziwo nic. Jedna wymiana zarowek swiatel mijania i klockow hamulcow przednich. Nawet w zawieszeniu nie robilem jeszcze najmniejszej rzeczy. Moze trafilem na wyjatkowy egzemplarz albo wszystkie z konca produkcji tak maja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiodl. Nigdy nie stal w warsztaie - poza przegladami i zmiana opon zimowe/letnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]