Przyjemna linia dla oka, samochód ergonomiczny, wygodny z dużym bagażnikiem, oszczędny
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 HDI 90 KM niezniszczalna jednostka koncernu PSA.
Nie ma koła dwumasowego ani FAP więc koszty obsługi spadają.
3,0
Skrzynia biegów
Mogła by być lepsza, ale nie można mieć wszytkiego.
5,0
Układ jezdny
406 nie jest autem dla typowej cebuli. Trzeba dbać o drobne naprawy zawieszenia i zbieżności. Co rok dwa łączniki stabilizatora do wymiany. Jeśli zawieszenie sprawne prowadzi się wyśmienicie.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto bardzo wygodne . Idealny na długie trasy.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Robi się już głośniejszy powyżej 130 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie dla cebuli. Interwał co 10.000- 15.000 km olej, filtry, świece. Filtr paliwa co rok przed zimą. Zapewniło to idealną eksploatację przez 16 lat.
5,0
Stosunek jakość/cena
W roku 2000 zapłaciłem za auto ok 65.0000 zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głownie zawieszenie: łączniki i sworznie wahacza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
listwa 1 wymiana, alternator, rozrusznik (mimo, że był w strzępach autko paliło) teraz wysiadła przepływka chyba bo dławi się na niski obrotach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]