Jestem zadowolony.
Chciałem kupić BMW e39 528i.
Peugeota kupiłem przypadkiem przesiadając się z MB W202 2.5TD. I jestem bardzo zadowolony.
POLECAM
Wrażenia
4,0
Silnik
Wersja 2.0 HDI 110km.
+ Moc do normalnej jazdy wystarczająca.
+ Ekonomiczny
+ Wytrzymały (jedyne wycieki oleju jakie są to z turbiny, która jest nadal oryginalna)
- Do jazdy w większym mieście jak Warszawa
zdecydowanie zbyt słabe. Dużo bardziej
odpowiadał mi pod tym względzie 25km więcej w
Peugeocie 407 2.0HDI
- JTD MultiJet chodzi zdecydowanie ciszej i
bardziej gładko. Wcześniej miałęm MB W202 2.5TD
i również chodził dużo równiej i ciszej
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynie nie najlepsza.
+ to długie przełożenia co jest bardzo wygodne na trasy
+ mimo stosunkowo dużego przebiegu chodzi cicho
- trudno wchodzi wsteczny i 1-ka
- biegi nie wchodzą płynnie
- długi skok lewarka biegów
SKRZYNIA OK, ALE DALEKO JEJ DO TYCH Z AUDI CZY BMW
3,0
Układ jezdny
+ Mało awaryjne. Po przejechaniu 60tyś.km po naszych drogach do wymieniłem drążki stabilizatora i jedną gałkę
- Zawieszenie dość miękkie. Mnie dużo bardziej odpowiadało zawieszenie z C-klasy, albo BMW e39
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczająca, ale daleko jej do Micry K12 :)
4,0
Ergonomia
OK. Wszystko na swoim miejscu i łatwo dostępne.
Jak dla mnie trochę mało schowków. Nie ma gdzie zamontować CB. Telefon, okulary. W sumie mało istotne i da się bez tego obejść, ale warto czasami ponarzekać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
+ Klimatyzacja wystarczająco wydajna
+ Podoba mi się, że nawet na automacie to kierowca
decyduje o tym, które nawiewy działają.
+ W zimie ogrzewanie działa już po przejechaniu
paru km.
Wad nie znaleziono :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
- Mało miejsca dla kierowcy. Niby wystarczająco, ale w A6 czy BMW e39 było zdecydowanie więcej miejsca na nogi kierowcy. Tutaj często zdarza się, że haczę nogami o kierownicę. Lewarek biegów ma zbyt długi skok, co też nie jest wygodne.
4,0
Wyciszenie
W paru autach i to starszych było zdecydowanie ciszej przy wyższych prędkościach, ale do 110km/h jest bardzo ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cały czas jazda mieszana. Głównie na dojazdy do pracy.
Dzienny przebieg ok. 100km z czego 80% to trasa. Średnia prędkość przelotowa 100km/h. Średnie spalanie 5.4l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę bardzo dobre auto. Ekonomiczne, nowoczesne, dobrze wyposażone.
Trzeba tylko mieć mechanika specjalizującego się w PEUGEOTACH, bo niektórzy rozkładają ręce z tak prostą usterką jak uszkodzone sprzęgiełko sprężarki klimatyzacji, albo wymiana koła pasowego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- Ciekło spod wtrysków. Do wymiany podkładki - 50zł
- Przekaźniki klimatyzacji (3 sztuki - 200zł)
- Łączniki stabilizatora i jedna gałka (po 60tyś.km na naszych drogach)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- Cieknie Turbina (ale ma już 260tyś.km za sobą)
- Sprężarka klimy (sprzęgiełko) - 300zł
- Chłodnica klimy - 700zł
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW
[l/100km]