Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

ROBERTu, 16 lat temu
Silnik 2.0 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 406 Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny, ekonomiczny, cichy. Spalanie, z obciązeniem klimatyzacją i nie ekonomiczną jazdą, nie przekroczyło 6 l/100km.
5,0
Całokształt
Super samochód dla całej rodzinki i nie tylko. Nie będę powtarzał tego, co już napisałem, A to cofanie? - Cóż, nie ma prawdziwej róży bez kolców.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zadbany pracuje cicho, równo i bardzo elastycznie, na najwyższym biegu można jechać miejskie 50 km/h ale w razie potrzeby nawet powyżej 150 km/h. Najwyższy moment obrotowy między 2300 a 3000 obr/min. i najwyższa moc (ok.110 KM) przy 4000 obr/min. zapewnia spokojną jazdę, jak z automatyczną skrzynią biegów.
5,0
Skrzynia biegów
Z takim przebiegiem, jaki ma mój pug, życzę każdemu tak precyzyjnej skrzyni. Warunkiem, oczywiście, jest odpowiednie traktowanie :). Oczywiście opinia nie dotyczy, samochodu sportowego, bo sedan takim nie jest i skrzynia ma zapewnić mi komfort podróży.
5,0
Układ jezdny
Rozstaw kół trafia w koleiny, których jeszcze w Polsce nie brakuje, więc jedzie się pewnie, bez skakania "po muldach" :) Właściwie, to nie jedzie, tylko płynie, nawet średniej wielkości uszkodzenia jezdni wygładzane są tak, że pasażerowie nie skaczą pod sufit.
Komfort
4,0
Widoczność
We wszystkich kierunkach bardzo dobrze, tylko do tyłu kiepsko, bagażnika w ogóle nie widać, cofania trzeba się nauczyć.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, zegary czytelne, bez szaleństw wzorniczych. Firmowe radio z regulacją przy kierownicy i czujnik deszczu. Praktyczność nade wszystko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja, wentylacja, ogrzewanie bardzo dobrze, jedyny minus za kiepsko zaprojektowane nawiewy na nogi pasażerów z tyłu. Umieszczenie przed fotelami przednimi nie spełniają swojej roli. Konieczna jest przeróbka, co niedługo uczynię.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszędzie dużo miejsca. Mam 180 wzrostu i po zajęciu wygodnej pozycji za kierownicą, mogę usiąść za fotelem kierowcy i daleko mam do oparcia pierwszego fotela.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkości 120 km/h, można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu, nawet z pasażerami na tylnej kanapie. Silnika, praktycznie, nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
HDI super oszczędny. Na trasie Kołbaskowo - Lublin spalił poniżej 5,8l/100km, przy tym włączone wszystkie elektroniczne czujniki i klimatyzacja, a jazda nie była oszczędna ;). Przeglądy zawsze w serwisach kosztują, dlatego korzystając z forum www.406-klub.pl zrobiłem generalny remont razem z kolegą. Wszystko proste, bez kombinacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie zakup życia, taki samochód, z tak bogatym wyposażeniem w cenie... moja tajemnica, to prawdziwy rodzynek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dla zasady taka ocena, bo zawsze, jakiś drobiazg odmówi pracy, jak w każdym samochodzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie stanąłem "w polu", bo samochód się zepsuł.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 406 Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 406 Sedan