Inne
: nic mnie nie zaskoczyło, miałem wcześniej Peugeota 405 i to że kupiłem 406 nie było przypadkiem.
4,0
Całokształt
Poprzednio miałem 405 1,9D, Omegę 2,3TDI i Mitsubishi Galanta 1,8 w benzynie. Najbardziej jednak pasuje mi 406, komfort jazdy, wygląd, przestrzeń w środku. Z osiągami nieco gorzej.
Trochę mało mocy jak na jego wagę ale w końcu wiedziałem że to 90KM a nie 150KM gdy kupowałem. Żwawy na niskich biegach, w trasie jak dla mnie trochę brakuje mocy przy wyprzedzaniu. W zamian za brak mocy mamy silnik który nas nie zawiedzie, 1,9 D po dołożeniu turbiny (czyli 1,9 STDT) dalej jest trwały jak mało który. Gdy je (1,9D) montowano swojego czasu w Polonezach to w FSO twierdzili, że ten silnik przetrwa trzy nadwozia i tylko się zastanawiam czy nie więcej niż trzy.
Następny pewnie będzie Peugeot 407, ale tylko w wersji w której nie \"nadźgali\" za wiele elektroniki. :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny i niemal do zarżnięcia, mógłby mieć kilkanaście koni więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Jedynka jest trochę za \"krótka\"
4,0
Układ jezdny
Komfort jazdy bez zarzutu, samochód płynie.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu nie ma się co mną sugerować, na żaden samochód pod tym względem nie narzekałem. Do każdego idzie się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Dobrze ale nie idealnie. Niby wszystko pod ręką ale... fotel kierowcy pod kolanami mógłby być inaczej wyprofilowany no i popielniczka zbyt blisko dźwigni miany biegów palącemu może to przeszkadzać.
Fotela nie idzie wyregulować tak bym go nie czuł pod kolanami mimo tego że jestem normalnego wzrostu, ale nie jest to jakoś szczególnie uciążliwe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
super samochód, miejsca dla nikogo nie zabraknie.
5,0
Wyciszenie
nie ma się czego czepić
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,9/100km w trasie, gdybym jechał delikatniej zszedłby do 5,5l/100km. Bardziej ekonomiczną miałem tylko 405 5,2/100km, ale ten ma turbinę i jest cięższy. W mieście tak sobie, 8-9l/100km, trochę za dużo. Jedynym usprawiedliwieniem jest to że 80% jazdy to korki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Elegancki i przestronny samochód za psie pieniądze, z cenami części nie ma problemów tyle że nie wolno jeździć do złodziei z autoryzowanych serwisów. Nieoryginalne części są takie same lub niewiele gorsze. W normalnym zaufanym warsztacie zrobią to samo za 30% tego co krzyczą serwisy. Do serwisu to można pojechać co najwyżej breloczek kupić ale nic poza tym. No chyba że samochód na gwarancji i nie ma innego wyjścia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymiana linek ręcznego i osłon maglownicy - spadek po poprzednim właścicielu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie zauważyłem żadnych jak na razie
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW
[l/100km]