Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

DeDragonSlayer http://406-klub.pl, 17 lat temu
Silnik 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 406 Sedan 3.0 V6 24V 207KM 152kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : łączniki stabilizatorów
Układ hamulcowy : podobno lubią się krzywić tarcze hamulcowe
5,0
Całokształt
Ostatni naprawdę udany model Peugeota.
Wrażenia
5,0
Silnik
V6 jest niesamowicie elastyczny, ciągnie od samego dołu, a jednocześnie ma ogromnego kopa powyżej 3500 obrotów. Chodzi równo i cicho.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem nie chce wejść wsteczny czy jedynka bez ponownego wysprzęglenia. Skrzynia cicho wyje na niektórych biegach, tak jak to bywa we Francuzach. Niemniej w nawet Renault 19 skrzynia była lepsza.
4,0
Układ jezdny
Dobrze zestrojony i precyzyjny układ kierowniczy. Komfortowe zawieszenie. Co jakiś czas do wymiany łączniki stabilizatorów, poza tym zawieszenie dobrze wytrzymuje polskie drogi. V6 z racji ciężkiego silnika nieco podsterowny.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra jak na dużego sedana. Nieco tylko przeszkadzają przednie słupki i fakt że nie widzi się tylnej klapy w lusterku, no ale to normalne.
5,0
Ergonomia
Dobrze zaprojektowana, klasyczna i ponadczasowa deska rozdzielcza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu, w zasadzie tylko Omega w tej klasie wydaje się większa w środku.
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone auto, jak nic nie było przy nim robione to nic nie stuka ani nie trzeszczy, nawet po wrocławskich dziurawych drogach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 3.0 V6 silnik jest bardzo ekonomiczny, zużycie paliwa 14 / 8.5 miasto / trasa. Ceny napraw w niezależnych warsztatach nie odbiegają od średniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć w tej cenie inny samochód równie komfortowy, o tak dobrym wyposażeniu, i tak dobrych osiągach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pierwszych wersjach nowszej jednostki V6 (210 KM) padają cewki wysokiego napięcia na pojedynczym cylindrze. Należy zwrócić też uwagę na stan poduszek silnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek unieruchamiających samochód.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 406 Sedan