Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

Nasti, 18 lat temu
Silnik 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 19 tys. km
Peugeot 406 Sedan 3.0 V6 24V 190KM 140kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Chyba jedno z ostanich takich aut. W nowszych wiecej się dzieje - jest więcej elektroniki a przez to więcej awaryjnych punktów. Wybrałem benzynę i nie mam wyrzutów. Teraz benzynowce są chyba bardziej niezawodne o diesli!!! ( w służbowym pasacie TDI miałem problemy z pompowtryskiwaczami - wierzcie mi, droga sprawa).
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna elastyczność, na wyższych obrotach super gang, ale w trasie jest cicho, bezawaryjny, silnik bardzo szybko sie nagrzewa.
4,0
Skrzynia biegów
Miekki automat, ale czasem brakuje szybkości w zmianie przełożenia, nie przeszkadza mi, że ma 4 biegi, bo 4 jest długa. W mieście szybko zapina kilejny bieg więc silnik chodzi na niskich obrotach a przez to mniej pali, świetnie hamuje silnikiem, redukcja z przegazowaniem - bajka!
5,0
Układ jezdny
auto płynie po drodze, prowadzi się bardzo precyzyjnie, nie przechyla się w zakrętach, za nisko spojler z przodu, łatwo oszkodzić. Trwałe zawieszenie ale mało zwrotny w porównani np. z Laguną. B. dobre hamulce.
Komfort
4,0
Widoczność
Słabo do tyłu, obrysy zderzaka w lusterkach wstecznych nie widoczne. a tak to ok
5,0
Ergonomia
Wszystko ok ale mimo elektrycznych foteli brak regulacji lędźwiowej. Wszystko pod ręką. Dużo lepsze fotele niż w pierwszej wersji
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok, bardzo szybkie odmrażanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, z tyłu ok ale Laguna i pasat z tyłu są większe
5,0
Wyciszenie
Do 160 super, powyżej pojawia się fajny gang, zimówki hałasują ale to wina opon
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miłe zakoczenie!!! Ten automat oszczśdza paliwo. Średnio pali 9 litrów ale jeżdżę częściej w trasie, przeglądy jak na klasę auta do przyjęcia, ale poza Warszawą - tam szaleją. Napraw prawie nie było tylko wymiana tarcz, klocków i zorządu ale ceny ok. Często siadają opony z przodu tak co 40tyś, kupiłem micheliny i teraz jest lepiej- maja juz 80 tyś i żyją. Goodyear i inne nie wytrzymuja tej mocy za długo
3,0
Stosunek jakość/cena
Mam go od nowości. Kosztował swoje ale było warto. Trochę dziwi, że w 99r. dawali jeszcze radio na kasetę - dealermi o tym nie powiedział, tak bym dopłacil do compaktu. Teraz aż żal go sprzedawać bo cena używanego jest niska - lepiej chyba jeździc do końca. Tyle co warty jest ten stracę wyjeżdżając każdym innym z salonu! Ciekawe ile automat wytrzyma? Poprzedno był też 406 i byłem bardzo zadowolony tylko silnik był za słaby (1.8) no i miał gorsze fotele.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy 160000 padła pierwsza część w zawieszeniu - łącznik. Tak to raz tarcze i parę razy klocki. I narazie to wszystkko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 406 Sedan