jest to mój drugi 406 (poprzedni z silnikiem 1,8) i mogę stwierdzić, że samochód jest b. dobrze zmontowany, a multipleksowy układ elektryczny działa bez zarzutu, po prostu French Chic. Samochód jest b. szybki, elegancki i dalej pozostanę przy tej marce
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik b. elastyczny, pracuje bez żadnych drgań (2 wałki wyrównoważające pracę), b. cichy, elektrycznie sterowana przepustnica jest b. czuła i działa wprost błyskawicznie na każde choćby najdelikatniejsze dotknięcie
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów pracuje b. gładko i miękko, może nieco zbyt długie drogi lewarka, ale to sprawa przyzwyczajenia
5,0
Układ jezdny
zawieszenie jest b. pewne i komfortowe, tylko przy b. dużych prędkościach (pow. 160 km/h) powinno być nieco twardsze, ale można przecież wymienić sprężyny co chyba uczynię
Komfort
5,0
Widoczność
klasyczny sedan, a więc widoczność doskonała
5,0
Ergonomia
wszystkie przełączniki zgrupowane są logicznie i przejrzyście, a zegary nocą b. ładnie podświetlone na czerwony kolor, którego natężenie można płynnie zmieniać, aż prawie do całkowitego ściemnienia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna działa b. skutecznie i szybko, należy tylko stosować filtr powietrza kabinowy z warstwą węgla aktywowanego (b. skutecznie tłumi nieprzyjemne zapachy z zewnątrz) i wymieniać wkład co najmniej raz do roku
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu miejsca jest b. dużo, a z tyłu wyraźnie więcej niż w nowszej 407, a bagażnik też większy
5,0
Wyciszenie
samochód jest b. dobrze wyciszony, chyba też zasługa b. cicho i równo pracującego silnika i trzeba oczywiście jeździć z zamkniętymi szybami!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik ma sporą pojemność bo 2230 ccm ale zużycie paliwa (jeżdżę z reguły na benzynie 98 lub 99 oktanowej) jest umiarkowane a i silnik pracuje wyraźnie ciszej, w ruchu miejskim w Warszawie w lecie zużycie paliwa jest prawie o 3 litry mniejsze, a w zimie o 1,5 litra mniejsze od normy podawanej w instrukcji Peugeota! Przeglądy tylko w jednej autoryzowanej stacji, ceny mogłyby oczywiście być mniejsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
samochód kupiłem jako używanego 2-latka ale o minimalnym przebiegu 19 tys. km. Nowy kosztował w 2002 r. ponad 100 tys., a mnie kosztował 2/3 ceny wyjściowej, spadek wartości więc całkiem spory ale po samochodzie tego nie widać bo jest świetnie utrzymany, a wyposażenie, tapicerka nie noszą śladów zużycia, podobnie jak i zawieszenie i silnik.
sciowej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy włączeniu klimatyzacji przez pierwsze minutę bądź dwie dobiegają delikatne skrzypienia plastikowych przesłon z kratki wentylacyjnej przy prawych przednich drzwiach, w okresie gwarancji wymieniono zamek w pokrywie bagażnika (przestał być centralny, a działał tylko przy pomocy klucza)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak dotąd brak jakichkolwiek poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 16V 158KM 116kW
[l/100km]