Przeniesienie napędu
: Zespół napędowy, czyli silnik+skrzynia zapewniają przyjemną i niemęczącą jazdę w mieście i na trasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Trochę rdzy na krawędzi maski
Układ hamulcowy
: Wymienione hamulce, a ciągle coś nie tak
5,0
Całokształt
Peugeot 406 zwany jest ostatnim dobrym Peugeotem i to jest prawda. Jestem bardzo zadowolony, że mogę być posiadaczem tego samochodu, daje dużo przyjemności, jest cichy i komfortowy. Mój ma jeszcze bardzo dobry silnik i automatyczną skrzynię biegów, a do tego stosunkowo mało pali. Bardzo dobry na trasę, nigdy nie wysiadam z samochodu zmęczony ani obolały.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo dobrą konstrukcją. Choć przy niskich obrotach (<2tys) nie zbiera się chętnie, to jednak nieco wyżej już jest naprawdę fajnie, a że to automat to gdy trzeba kręci go do maksymalnych obrotów i wtedy wyprzedzanie jest bezproblemowe. Na pewno ma wystarczająco mocy i momentu na tą masę i skrzynię. Wpasowuje się bardzo dobrze. Polecam ten napęd. Jest elastyczny, cichy i pozwala zarówno na szybszą jazdę (bez szaleństw oczywiście, toż to prawie limuzyna ;), jak i na spokojne toczenie się po bulwarach.
5,0
Skrzynia biegów
Od zawsze chciałem mieć automat. Jeździ się bezproblemowo i można skupić się na innych aspektach jazdy. Bardzo ładnie redukuje, ciągnie silnik do obrotów, w których bałbym się jeździć w manualu. Ma 4 biegi (AL4), ale przy 100 kmph jest nieco ponad 2tys obr, a przy 130 niecałe 3tys :). Dzięki temu na trasie pali bardzo mało i podróżuje się w komfortowej ciszy. No i ten kick-down o 2 biegi, kto zaznał ten zrozumie... :D
5,0
Układ jezdny
Jeździ się trochę jak czołgiem, zwłaszcza po zakrętach. Jest bardzo stabilny i pewny, bardzo fajnie wybiera nierówności i przyjemnie się nim jeździ. Niestety brakuje mi skrętnej belki z tyłu (miałem w poprzednich autach: R19 i Citroenie ZX), co odczuwam w postaci mniejszej chęci tego samochodu do pokonywania szybszych i ciaśniejszych zakrętów. Ale reszta super.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest duży i dobrze oszklony, do przodu manewruje się bezproblemowo, ale tyłu nie widać (sedan). Pomimo rozmiarów spokojnie się nim parkuje.
4,0
Ergonomia
Wskaźniki, deska rozdzielcza ok. Mam sterowanie radiem z kierownicy - świetna sprawa oraz czujnik deszczu, który działa dość często poprawnie ;) Niestety brakuje miejsca na butelkę 1.5l, które miałem w R19. A wystarczyłyby większe schowki w drzwiach...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna działa super, bardzo skutecznie chłodzi. Zimą szybko się nagrzewa, w końcu to duża benzynka, więc po chwili już jest ciepło. W wyposażeniu są też ogrzewane lusterka, więc zimą jest dużo łatwiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duużo miejsca, zarówno z przodu jak i z tyłu (wcześniej jeździłem czasami tym autem jako pasażer). Nawet 5 osób na trasie to nie problem. Ale niestety bagażnik odkrywa swoją niepraktyczność w czasie przeprowadzek, zakupów sprzętu AGD itp. Do R19 wchodziło więcej i łatwiej:)
5,0
Wyciszenie
Cicho, dzięki przełożeniom skrzyni, zawieszenie trochę stuka z tyłu, ale pewnie coś jest do wymiany...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu zostałem zaskoczony!Myślałem że poprzedni właściciel naciąga spalanie. Pali mniej niż R19 1.8. Na trasie 6,5-7 litrów, czasem nawet nieco mniej, w mieście 11-12. A to są 2 litry, benzyna, automat i 1330 kg masy. I jeszcze ma spory zapas mocy. Jestem więc bardzo z tych wyników zadowolony :D Części nie są drogie, ale czasem trudniej dobrać do tego modelu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest tańszy niż podobne niemieckie konstrukcje, a jest oceniany bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już wymieniałem hamulce i wciąż jest coś nie tak, coś stuka z tyłu. Nie działa szyba kierowcy - rozsypał się silniczek el. szyb :( Jeszcze się za to nie zabrałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic takiego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW
[l/100km]