Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

Machina3012, 12 lat temu
Silnik 2.0 16V 132KM 97kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 249 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę dynamiczny silnik, przy tej masie i przy tym przeznaczenie nie spodziewałem się że dam radę osiągnąć prędkość ponad prędkość podaną przez producenta jako V/max.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problem z zapłonem
Silnik : Falujące obroty
Zawieszenie : Łączniki stabilizatorów
4,0
Całokształt
Samochód godny polecenia, ze względu na swoją cenę. Dobrze wyposażony można kupić w takiej samej cenie jak jakieś stare padła, dlatego naprawdę warto kupić 406 zainwestować trochę w niego a auto naprawdę odwdzięczy się długim czasem użytkowania. Jednak nie jest to samochód na dojazdy do pracy czy dla osób liczących się z ekonomicznością.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje dobrze jednak pojawiają się problemy przy instalacji gazowej. Raz pracuje dobrze a raz przestaje chodzić całkowicie, pomagają restarty komputera. Jednak mogę powiedzieć jedno, nigdy nie dopuszczajcie do tego żeby zabrakło wam benzyny, wtedy zaczną się problemy z prawidłowym funkcjonowaniem silnika, przy instalacji gazowej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia samej w sobie nie można nic zarzucić, wszystko jest na swoim miejscu, ale cięgna skrzyni biegów a raczej łącznik cięgien skrzyni biegów czasami lubi wyskoczyć albo całkowicie się zużyć. Nie wiem ale chyba Francuzi strasznie kochają tworzywo sztuczne, bo i to występuje w tym łączniku przy ostrzejszych zmianach biegów albo przy ich częstych zmianach albo się wytrze i zeskoczy z zatrzasków albo się połamie. Kupiłem nowy cały metalowy i jak na razie nie ma problemów.
3,0
Układ jezdny
Strasznie miękkie zawieszenie. Wygoda jest ważna ale według mnie kontrola nad pojazdem jest ważniejsza, już wcześniej gdzieś napisałem że nie jest to auto do jazdy bokiem, jest to typowa limuzyna albo inaczej pojazd rodzinny na wypady nad morze. Dla osoby młodej i starszej ceniącej wygodę i wygląd auto jak najbardziej spełnia wszelkie oczekiwania. Ale jeśli planujesz aby auto służyło do wieczornego patrolu ulic z tubą basową w kufrze i podrywaniu dupeczek pod remizą, będziesz rozczarowany. Jednak mocą wygrywa z nie jednym pseudo sportowym autem.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na te gabaryty i masę, w aucie widać dużo jedynie może być uciążliwe patrzenie do tyłu gdyż szyba jako tako nie jest zbyt wielka, tylne słupki nieco przeszkadzają ale i tak widać dużo więcej niż w moim poprzednim. Widać co potrzeba nie ma co marudzić. Jednym słowem jak w każdym aucie: Chcesz to zobaczysz.
5,0
Ergonomia
Naprawdę pakowne auto wszystko na swoim miejscu, drążek skrzyni biegów na swoim miejscu, kontrolki ładnie przenikają zza kierownicy która też jest wygodna. Fajna jest nie za duża kierownica idealnie pasująca do dłoni, jednak auto chyba było projektowane bardziej dla kobiet bo kierowca ma dla siebie lusterko. Mniejsza o to, ogólnie wszystko jest wygodnie porozkładane na desce. Każdy kierowca będzie się tam czuł naprawdę wygodnie, jednak nie w każdym Sedanie jest podłokietnik a zaufajcie że na dłuższych dystansach strasznie pomaga.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimne dni jest w nim ciepło a w ciepłe dni nie za bardzo dobrze. Chyba że masz klimatyzacje wtedy ta strasznie pomaga w gorące dni. Bez klimatyzacji nie ma nawet co jechać na wycieczkę z rodziną bo to koszmar. Puszka jak się nagrzeje to jaja można smażyć sobie na klacie (kurze jaja). Dobrze przemyślany nawiew pomaga z wilgocią.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powiem tak, jestem wysoki (195cm), a w aucie czuję się swobodnie. Jak najbardziej jest to samochód wygodny i spokojnie pomieści 5 osób. Wyda się wam to śmieszne ale na spokoju jeszcze 6-ta do bagażnika wejdzie. Sam wchodziłem i powiem że sporo miejsca w pozycji embrionalnej. Polecam dla rodzin albo dla taksówkarzy lub kogoś kto lubi kolosy (dlatego właśnie go kupiłem).
5,0
Wyciszenie
Jak na ten rok, standard wyciszenia jest podobny do wyciszenia studyjnego. Strasznie cicho w samochodzie prawie nie słychać pracy silnika. Słychać za to zawieszenie jeśli masz już do wymiany amortyzatory lub łączniki będzie ci doskwierało stukanie, które z czasem denerwuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten silnik 2.0 pali nie dużo ale i nie mało. Na dzisiejszy stan cen LPG ratuje sytuację jednak mam spalanie w granicach 10-11l / 100KM . Czyli nie tak mało.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nie kupisz tak dobrej marki i tak dobrego modelu jak właśnie ma to miejsce z 406. Auto za taką cenę to prawdziwy rarytas, dlatego zanim kupisz golfa 3 i pojedziesz na podryw pod remizę pomyśl o 406-tce. Tyle tylko złego że do Francuzów są droższe części ale dobrze utrzymany egzemplarz nie da się we znaki. Jak każdy samochód ten też się psuje ale nie tak często i nie tak poważnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie prócz elektroniki mało rzeczy jest tu które mogą przysporzyć kłopotu. I jeszcze Pompa paliwa!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem co jest nie tak ale jest kłopot od czasu gdy spaliła mi się pompa paliwa że nie odpala ze stacyjki, a ostatnimi czasy wywala bezpieczniki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 406 Sedan