Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

kortezz, 16 lat temu
Silnik 2.0 16V 132KM 97kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zabezpieczenie przed korozją po prostu wzorcowe. Już drugi francuz w rodzinie i utwierdzam się w przekonaniu, że producenci znad Loary potrafią zabezpieczać auta przed "starością".
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Silniczek krokowy średnio raz na 2 lata pada. Czemu...? Nie wiem, ale juz dwa razy był wymieniany.
5,0
Całokształt
Jak dla mnie bomba!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek to 2.0 16V z instalacją LPG (mieszalnikowa) i powiem szczerze, że daje radę bez żadnych kłopotów napędzać spore auto jakim jest 406. Wyprzedzanie na trasie żadnych kłopotów nie nastręcza, w środku robi się trochę głośno ale dopiero przy prędkościach powyżej 150-160 km/h. Natomiast przy prędkościach, które uskuteczniam najczęściej (czyli do 120 km/h) w środku pełen komforcik :)
4,0
Skrzynia biegów
Nie nastręcza żadnych kłopotów obsługa pięciobiegowego manuala. Dobrze zestopniowana, płynnie wchodzą wszystkie biegi. Czasem potrafi zahaczyć wsteczny, ale umówmy się... to już prawie 12 lat ;)
4,0
Układ jezdny
Powiem krótko: jak na francuza to wzór cnót :) Ideał to może nie jest, ale polskie realia drogowe nie są dla niego straszne. Wymiana jedynie elementów eksploatacyjnych.
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnych kłopotów z widocznością na wszystkie strony. Ja jedynie mam kłopot przy cofaniu, gdyż nie bardzo "czuję" tył auta, ale zawsze tak mam przy sedanach ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intuicyjna obsługa wszystkiego, co się znajduje w aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na początku sceptycznie podchodziłem do suwakowego rozwiązania potencjomentru od nadmuchu, ale z czasem się przyzwyczaiłem i co ważniejsze - przekonałem do takiego rozwiązania. Świetna sprawa taka płynna zmiana prędkości nadmuchu. Co do ogrzewania/klimatyzacji - na 5+. Zimą blyskawicznie się nagrzewa, latem świetnie chłodzi... czego chcieć więcej?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kapitalnie po prostu jak na tę klasę samochodu. Do tego sam komfort podróżowania jest bezapelacyjny. Wbrew pozorom moim ulubionym (tzn. najwygodniejszym miejscem) w samochodze, jest... tylna kanapa! Rewelacyjnie wyprofilowana, przy podróżowaniu na tyle w dwie osoby komfort gwarantowany.
4,0
Wyciszenie
Jak wspominałem przy wyższych prędkościach troche uciążliwe są szumy powietrza wokół karoserii. Natomiast jazda z przepisowymi prędkościami zarówno po mieście jak i na trasie nie nastręcza żadnych przykrych doznań akustycznych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten motor/moc/masę/wielkość samochodu... nie ma tragedii. Po mieście zadowala się 12l gazu (zima do 15l). Na trasie norma to 10l (choć mój tata wykręcił nim 8,9l gazu! na trasie ok. 500km). Ceny części mogłyby być odrobinę tańsze, ale nie jest źle. (poniższe dane dot. spalania opierają się głównie na spalaniu gazu)
4,0
Stosunek jakość/cena
Na chwilę obecną, jeśli ktoś chce kupić duże rodzinne auto za niewielkie pieniądze to 406 będzie kapitalnym wyborem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobrze jest... Jedyne co się powtarza cyklicznie to silniczek krokowy. Trochę to irytująca przypadłość, ale na szczęście łatwa do zdiagnozowania i wyeliminowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prawie 12 lat "na karku", ponad 4 lata w rodzinie i żadnych poważnych wpadek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 406 Sedan