Ocena bardzo pozytywna. Komfortowe i z ponadczasową sylwetką. Przez 3 lata użytkowania, jako 2 właściciel, przejechałem 70 tys. Ogólnie autpo polecam
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.8 bardzo dobrze sobie radzi. Trzeba jednak pilnować odpowiednich obrotów. Przy wyższych obrotach (ponad 4 tys) robi się trochę głośniej.
Ze względu na elastyczność silnik 2.0 lub HDI może byłby bardziej odpowiedni.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby mieć krótszy skok.
Mogłaby mieć 6 bieg. Można by uniknąć wysokich obrotów przy prędkościach autostradowych.
Jest jednak dobrze zestopniowana i jak na razie bez usterek.
5,0
Układ jezdny
Doskonale wybiera nierówności. Moim zdaniem doskonale jest też wyważony kompromis pomiędzy komfortem a twardością. Pomimo że jeżdżony po wrocławskich drogach z awaryjnością nie jest najgorzej.
Komfort
5,0
Widoczność
Sedan i kwestia przyzwyczajenia. W lusterkach wszystko widać.
5,0
Ergonomia
406 po liftingu. Dostęp do sterowania radiem przy kierownicy bardzo dobry. Dostęp do konsoli z radiem, klimatyzacją itd. bardzo dobry. Rozplanowanie przycisków OK
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi szybko, nagrzewa się też bardzo przyzwoicie. Nie ma problemu z odparowywaniem szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszyscy mają miejsce.
Może bagażnik jak jechały na wakacje 4 dorosłe osoby nie był w pełni komfortowy. Wszystko jednak się zmieściło.
4,0
Wyciszenie
Tu tylko dobrze. Do prędkości 130 doskonale. Niestety przy wyższych prędkościach szum od silnika oraz z zewnątrz robi się bardziej zauważalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części na poziomie. Serwisowany poza ASO więc ceny przystępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem używany w doskonałej cenie z bardzo bogatym wyposażeniem (aut. klima, aut. wycieraczki, światła aut. zapalane, podgrz. fotele itd.)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raz łączniki stabilizatora (150pln), simering na wale korbowym (200), czujnik temeperatury (120 PLN ASO. Zgłaszane błędy silnika krokowego wskutek zanieczyszczonego styku na kostce elektrycznej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na trasie przy przebiegu 150 tys padł alternator ale to mój błąd - 800 km wcześniej komputer dawał znać o niskim ładowaniu z powodu wytartych szczotek Był czas na naprawę. Regenorowany 800PLN
Padło ogrzewanie siedzenia kierowcy (600 w ASO),
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]