Inne
: Bogate wyposażenie, komfort i wygodne podróżowanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Trochę za słabe na polskie dorgi.
Karoseria
: Auto ocynkowane. Rdzy brak, poza bąblem na masce.
Układ hamulcowy
: Szybko zużywają się hamulce (zwłaszcza klocki). Skuteczność hamowania przeciętna.
4,0
Całokształt
Wszystko OK, pod warunkiem, że robimy regularne przeglądy. No i jak to francuz - ma fochy :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chodzi bez zarzutu. Od 3 tys. obrotów robi się głośniej. Spalanie jest wysokie i mogłoby być niższe. Zimą może palić nawet do 14l/100km Dla 1.8 16V 116KM najniższe spalanie w mieście, które uzyskałem to 8.2l/100km. Nie jest to rakieta, ale mułem też nie jest. Szkoda, że nie ma turbo albo więcej kucyków :)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest mocną stroną, biegi wchodzą zbyt gładko. Wsteczny czasem nie chcę wejść. Przydałby się 6 bieg.
3,0
Układ jezdny
Generalnie zawieszenie jest miękkie i to przeszkadza. Czuć kiedy przejeżdża się po każdym wyboju. Przy wyższych prędkościach ma się wrażenie, że każde koło jedzie w innym kierunku (jakby miał wpaść w poślizg). Trzeba uważać na gwałtowne ruchy kierownicą. Poza tym autem trochę kołyszą podmuchy wiatru.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, nawet w bocznych lusterkach. Pochylenie słupka A może nieco ograniczać widoczność. Utrudnia to obserwację głównie pieszych na pasach. Najgorzej jest z parkowaniem. Auto ma bardzo duży kąt skrętu, więc trzeba dużo kręcić kierownicą.
5,0
Ergonomia
Auto bogato wyposażone. Klima w standardzie. Elektryczne szyby i lusterka. Bogatsze wyposażenie w lepszych wersjach. Jazda nim to przyjemność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bez zarzutu, podobnie jak nawiewy. Samochód szybko się nagrzewa i choć szybom zdarza się parować to nie ma problemu z ich odparowywaniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu (zwłaszcza na nogi). Bagażnik (420l) też ujdzie, choć jak na tą klasę D to trochę za mało. Brakuje nieco schowków.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 4 tys. obrotów w aucie robi się głośno. W środku plastiki nie trzeszczą. Mogą skrzypieć zamki w drzwiach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie raczej wysokie. Co do napraw to nie są drogie. Oryginalne części nieco kosztują. Zamienniki są tańsze. Od czasu wymiany rozrządu i wydechu w aucie nic złego się nie działo. Poza wymianą żarówek, świec, oleju i filtrów nic więcej nie trzeba było robić. Przeglądy w ASO drogie, u prywaciarzy tańsze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Właściwie to 4+ Za około 20 tys. można dostać auto bogato wyposażone z końcówki produkcji. Należy jednak uważać na stan auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie żarówki do wymiany i zamki od drzwi wymagały smarowania. Raz pojawił się problem z elektroniką (migały kontrolki-diagnostyka nic nie wykazała). Parowanie reflektorów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza rdzewiejącym wydechem, brak. W moim modelu pojawiły się stuki z tyłu, po dłuższym postoju w niezbyt sprzyjającym klimacie (nad morzem).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]