Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

Piter, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 101 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 116KM 85kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bogate wyposażenie, komfort i wygodne podróżowanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Trochę za słabe na polskie dorgi.
Karoseria : Auto ocynkowane. Rdzy brak, poza bąblem na masce.
Układ hamulcowy : Szybko zużywają się hamulce (zwłaszcza klocki). Skuteczność hamowania przeciętna.
4,0
Całokształt
Wszystko OK, pod warunkiem, że robimy regularne przeglądy. No i jak to francuz - ma fochy :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chodzi bez zarzutu. Od 3 tys. obrotów robi się głośniej. Spalanie jest wysokie i mogłoby być niższe. Zimą może palić nawet do 14l/100km Dla 1.8 16V 116KM najniższe spalanie w mieście, które uzyskałem to 8.2l/100km. Nie jest to rakieta, ale mułem też nie jest. Szkoda, że nie ma turbo albo więcej kucyków :)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest mocną stroną, biegi wchodzą zbyt gładko. Wsteczny czasem nie chcę wejść. Przydałby się 6 bieg.
3,0
Układ jezdny
Generalnie zawieszenie jest miękkie i to przeszkadza. Czuć kiedy przejeżdża się po każdym wyboju. Przy wyższych prędkościach ma się wrażenie, że każde koło jedzie w innym kierunku (jakby miał wpaść w poślizg). Trzeba uważać na gwałtowne ruchy kierownicą. Poza tym autem trochę kołyszą podmuchy wiatru.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, nawet w bocznych lusterkach. Pochylenie słupka A może nieco ograniczać widoczność. Utrudnia to obserwację głównie pieszych na pasach. Najgorzej jest z parkowaniem. Auto ma bardzo duży kąt skrętu, więc trzeba dużo kręcić kierownicą.
5,0
Ergonomia
Auto bogato wyposażone. Klima w standardzie. Elektryczne szyby i lusterka. Bogatsze wyposażenie w lepszych wersjach. Jazda nim to przyjemność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bez zarzutu, podobnie jak nawiewy. Samochód szybko się nagrzewa i choć szybom zdarza się parować to nie ma problemu z ich odparowywaniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu (zwłaszcza na nogi). Bagażnik (420l) też ujdzie, choć jak na tą klasę D to trochę za mało. Brakuje nieco schowków.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 4 tys. obrotów w aucie robi się głośno. W środku plastiki nie trzeszczą. Mogą skrzypieć zamki w drzwiach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie raczej wysokie. Co do napraw to nie są drogie. Oryginalne części nieco kosztują. Zamienniki są tańsze. Od czasu wymiany rozrządu i wydechu w aucie nic złego się nie działo. Poza wymianą żarówek, świec, oleju i filtrów nic więcej nie trzeba było robić. Przeglądy w ASO drogie, u prywaciarzy tańsze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Właściwie to 4+ Za około 20 tys. można dostać auto bogato wyposażone z końcówki produkcji. Należy jednak uważać na stan auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie żarówki do wymiany i zamki od drzwi wymagały smarowania. Raz pojawił się problem z elektroniką (migały kontrolki-diagnostyka nic nie wykazała). Parowanie reflektorów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza rdzewiejącym wydechem, brak. W moim modelu pojawiły się stuki z tyłu, po dłuższym postoju w niezbyt sprzyjającym klimacie (nad morzem).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 406

Liczba wpisów: 34

Peugeot 406 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 406 Sedan