Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

MGOLANOP@WP.PL, 13 lat temu
Silnik 1.8 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 256 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,15
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : i wyciszenie - reszta to MAKABRA!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Karoseria
Zawieszenie
1,0
Całokształt
Zakup 406 to jak małżeństwo z prostytutką - jest fajnie ale bulisz i nie wiesz kiedy odejdzie... Straszny badziew w ładnym opakowaniu. Zrobiłem tym samochodem 130 000 w ciągu 3-ech lat. Gdym sam nie nauczył się go naprawiać wydałbym majątek. Pod względem technicznym samochód jest źle zaprojektowany i wykonany. Elementy elektroniczne potrafą być umieszczone pod zderzakiem a tryby w skrzyni biegów odlane z pęcherzykiem powietrza. Takich błędów nie powinien popełniać żaden projektant czy wykonawca!!! wlot powietrza do silnika umieszczony za nisko - wjazd w większą kałużę kończy się zalaniem silnika. Listę usterek (nie wszystkich) zamieściłem w rubryce usterki - JEŚLI ZASTANAWIASZ SIĘ CZY KUPIĆ TO AUTO TO ZAJRZYJ TAM KONIECZNIE!!!! NIE POPEŁNIAJ MOJEGO BŁĘDU!!! NIE NABIERAJ SIĘ NA OCENY FANÓW 406!!! jak masz 406 to napisz do mnie w razie jakiegoś problemu - znam to auto na wylot - mgolanop@wp.pl. Uwaga na sworznie - zaraz po zmianie odkręcił się w trakcie jazdy (jechałem 40 km/h) i to była chwila kiedy uwierzyłem w Boga - dzień wcześniej miałem wyjechać na autostradę ale przez przypadek pojechałem innym samochodem. Usterka za usterką. Mechanicy (ponieważ najchętniej wymieniali by tylko klocki) mają z nim duży problem. Jeśli nie znasz się na mechanice - wymienią pół auta i nie znajdą przyczyny. O plusach tego auta nie chce mi się pisać - chociaż istnieją - oceniłem jes w odpowiednich rubrykach. Gdybym wygrał w totka spaliłbym to auto a nagranie wysłał bym do centrali Peugeot\'a.
Wrażenia
3,0
Silnik
elastyczność ok ale jak odpalałem mazdę 323 z podobnym silnikiem i z dwa razy wyższym przebiegiem to niebo a ziemia na korzyść mazdy
4,0
Skrzynia biegów
nie ma problemu z włączeniem biegu (skrzynia nie zacina i nigdy nie wrzuciłem biegu innego niż chciałem)
5,0
Układ jezdny
amortyzatory (oryginalne) nie zużywają się, ogólnie miękkie zawieszenie ale doskonale pochłaniające nierówności i samochód świetnie trzyma się drogi (jest to odczuwalne szczególnie na górskich krętych drogach) - jak przyklejone.
Komfort
4,0
Widoczność
jedynie przy cofaniu czuję, że już dalej nie mogę :) a okazuje się, że mam jeszcze 1,5 zapasu
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
prak możliwości puszczenia nawiewu tylko na nogi - zimą uciążliwe. Poza tym ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
każdy kto jechał ze mną po kilku minutach mówił \"jak tu wygodnie!!!\"
5,0
Wyciszenie
samochodem z 1996 jeździ się jak z 2005. cisza jak makiem zasiał - przy 200 km/h spałem na tylnym siedzeniu.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie dajcie się nabrać maniakom 406-tek którzy pokonują rocznie 10 - 20 tys. km. PORAŻKA!!! Przy 160000 pękł trybik w mechaniźmie różnicowym skrzyni biegów przebijając ją - był źle odlany (pęcherzyk w środku i widziałem to), łączniki stabilizatorów przód - wymiana co 10000km, wiecznie źle wyrególowana instalacja sekwencyjna - duże spalanie, a resztę opisze później.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oto lista: - przy 160000 pękł trybik w mechaniźmie różnicowym skrzyni biegów przebijając ją - był źle odlany (pęcherzyk w środku i widziałem to), - łączniki stabilizatorów przód - wymiana co 10000km, wiecznie źle wyrególowana instalacja sekwencyjna - duże spalanie w mieście - zimą nie odpalał na benzynie - wymian pompy, świec idt a winna była listwa wtryskowa, - pobór powietrza do silnika umieszczony bardzo nisko spowodował zassanie wody gdy wiechałem w dużą kałużę i silnik poszedł na złom, - bitron (urządzenie odpowiedzialne za działanie klimatyzacji i wentylatorów - regularnie psujące się a oczywiście żaden mechanik nie wie o co chodzi. - cewka wysokiego napięcia - 150zł. uzywana - wentylator nawiewu - 2 razy wymieniałem - przłącznik obiegu zamknoiętego zepsuł się najszybciej, - ogumienie - raz w misiącu u wulkanizatora - przełącznik podnoszenia szyb - 3 razy wymieniałem, NAJGORSZE JEST TO, ŻE KAŻDY MECHANIK WIDZĄC PEUGEOTA OD RAZU MÓWI \"CZYM TY PRZYJECHAŁEŚ\" I ZACZYNA SIĘ JAZDA Z NARZEKANIEM ŻADEN MECHANIK NIE POTRAFI ZLOKALIZOWAĆ PRAWIDŁOWO USTEREK! GDYM NIE MIAŁ GARAŻU I NIE KORZYSTAŁ Z FORUM TO NAPRAWY PRZKROCZYŁY BY TRZYKROTNIE WARTOŚĆ AUTA!!!
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
MAKABRA!!!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Zobacz dzienniki
Peugeot 406 Sedan