Silnik
: Jak na 1.8 naprawdę pozwala na bezproblemową jazdę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Tylne zawieszenie delikatne, niestety nie na nasze drogi
Karoseria
: Należy zwracać uwagę na uszczelkę pod przednimi drzwiami, zdarza się, że się urywa w starszych egzemplarzach.
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód w porządku. Kupiłem go przypadkowo, wcześniej jeździłem samochodem młodszym i z mniejszym przebiegiem. Jak na wiek i przebieg uważam 406 za samochód godny polecenia wszystkim. Naprawdę nie ma czego się bać:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Samochód ma ponad 300tkm przebiegu i nie zużywa oleju. Dobra dynamika jak na tę pojemność i masę pojazdu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ogólnie nieźle. Co ważne należy pilnować stanu oleju i lać tylko odpowiedni olej, który spełnia specyfikację PSA!
4,0
Układ jezdny
Na pewno można przyczepić się do trwałości tylnego zawieszenia, szczególnie łączników stabilizatora i łączników zbieżności. Niestety to typowa dolegliwość zawieszeń wielowahaczowych.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyło powinna być lepsza.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, w zasadzie nie ma się do czego przyczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre ogrzewanie, dobra wentylacja. Nic dodać, nic ująć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedyne co można dać pod rozwagę to ceny oryginalnych części, są drogie. Zresztą niektóre zamienniki też, ale warto zapłacić trochę więcej za część naprawdę wyższej jakości (doświadczenia z częściami tylnego zawieszenia)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW
[l/100km]