Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

prawdziwa-rzetelna opinia, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,15
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : duza dynamika jak na taką słabą i małą jednostkę - daje calkiem sporo frajdy z jazdy :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : pompa paliwa - widocznie skonczyla zywot mimo ze dbałem aby nie jezdzic nonstop na gazie
Przeniesienie napędu : przegub poszedl ten sam 2x ale w jednym serwisie wsadzili mi szrot jako nówke.. i po tysiacu wymienialem drugi raz! uwaga SIERCZA-wieliczka - wiekszych złodziei nie ma
Karoseria : gniło pod uszczelką przy drzwiach-naprawa 500zł - bo 2listewki plastikowe od Peugeota kosztowały 220zł(warte koło 30zł)
3,0
Całokształt
jak na takie tanie auto to ok. wysoki komfort. usterek stosunkowo malo, jednak tragiczny serwis - nikt nie umie w peugeotach robic, wszyscy z gory mowia ze sie nie chca babrac z francuskimi samochodami. Czesci bajońsko drogie, zupełnie nieprzyzwoicie. Wyłacznie zamienniki, ktore też nie sa tanie,ani dobre-porażająco słaba jakosć, chinszczyzna. nie polecam Peugeota jako marki w PL-duzo lepiej kupic cos niemieckiego-a nie oszukujmy sie-ktos kto kupuje 406 jest biedny,a w takim razie nie powinien sie ponosic fantazji tylko twardo kalkulowac i kupic samochod o łatwo dostepnych czesciach, serwisie,co moga zapewnic tylko niemieckie auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny,nawet na gazie - robi duze wrazenie jak na 110KM :P bardzo szybko przyspiesza do 80km/h,ale kolejne 20km/h idzie mu bardzo topornie na 4, na trójce daje rade..
3,0
Skrzynia biegów
Biegi fajnie, głęboko wchodzą, skrzynia dość precyzyjna, bardzo wygodna. Są problemy z wstecznym - jak we wwszystkich Peugeotach - ja juz z przyzwyczajenia przed wrzuceniem wstecznego wkładam trójke i dopiero po niej wsteczny. wtedy wchodzi, inaczej moze byc problem..
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie do Polskich dziur rewelacyjne, wybiera dziury jak prawdziwa limuzyna, w audi a6 mojego taty duzo bardziej czuc nierownosci i predkosc. w 406 jadąc 100km/h zwykla droga, dosc dziurawa czuje sie jakby sie jechało max 60. Troszke miękko, ale nie tak,aby aż to przeszkadzało -wysoki komfort! POLECAM
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu na prawde duza widoczność, z tyłem nieco gorzej, zawsze wydaje sie, ze tyłem wjezdza sie juz w auto stojące za nami, a w rzeczywistosci zostaje jeszcze 1,5 metra.. takiego jajka nie ma przykładowo w audi a6, nie wiele rozniacej sie wielkoscia.
3,0
Ergonomia
Generalnie ok, ale nie ma nigdzie miejsca na kubek, nawet w drzwiczkach schowka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jesli chodzi o parowanie to radze wymieniać filtr kabinowy-znajdujacy sie pod plastikiem pod wycieraczkami, jak otworzy sie maske przednią, raz na 15tysiecy km,bo samochod niesamowicie paruje. Często zdarza sie tez pęknięcie nagrzewnicy - okropne parowanie i wilgoć w samochodzie, wszystkie szyby jakby pokryte tłuszczem.. w dodatku ciezko nagrzewnice wymienic bez sciagania kokpitu... Za to na + jest to ze w peugeocie momentalnie dmucha ciepłe powietrze - juz po 2km przejechanych,a nie np jak w fordzie mondeo (2002r) czy Oplu vectrze (1996) po 8km.
3,0
Wyciszenie
Szumiec zaczyna przy około 160km/h. Mogloby być lepiej, jednak to nie jest limuzyna dla bogatych ludzi, tylko samochod dla mało zamożnych, dlatego jest w zupełnosci wystarczajaco cicho.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna 10-11 litrow w trybie mieszanym - minimalnie osiagnalem 9,2 litra/100 na shell Vpower racing. Gazu 10,5-12 litrow/100 - zdecydowanie opłaca sie LPG w tym paliwożernym samochodzie. Na trasie rewelacja - całe auto załadowane, 4osoby, pełny bagaznik-90-110km/h na tasie Rzeszow-Krakow 8,7 litra gazu na 100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Polecam kupic cos niemieckiego, jednak nie mozna narzekać na 406, gdyz jakosciowo jest dobrze wykonany,komfortowy i przestronny. Jako cene nie mozna traktowac tylko wartosci samochodu, ale takze jego serwis, ktory jest nieproporcjonalnie drogi i beznadziejny.auto za 10tys, w ciagu pierwszego roku trzeba dołozyc przynajmniej 3-4 tysiace zeby miec pewnosc ze auto nie stanie w drodze, a musze powiedziec, ze kupilem wyjatkowo zadbany egzemplarz-ogladalem ich wiele przed zakupem..
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek, ale nia ma sie co zepsuć, bo auto nie ma żadnego wyposażenia.. tylko szyby elektryczne, ktore tez ledwo działają (prawa chodzi 3x wolniej niz powinna)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powaznych usterek, jednak na starcie wlozylem 3tysiace i wymienilem wszystko co sie dało.. sprzeglo,rozrzad,oleje w silniku i skrzyni biegow, przegub prawy,hamulce tylnie, ręczny i wiele innych. w tej chwili poszła pompa paliwa i musze go palic na gazie - zaznaczam ze jezdzilem na benzynie/gazie pol na pol, zawsze kilka km przed przelaczeniem na gaz jezdzilem na benzynie,wiec na pewno nie wynikało to z mojej nie przezornosci.. przegub poszedł i było holowanko - ale to tez czesc eksploatacyjna.. Nie polecam rowniez zawieszenia - jak sie zacznie sypac to mozna sprzedac dom, cala majetnosc i i tak nie wystarczy na wymiane wszystkich elementow.. to samo co w Audi a4.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Zobacz dzienniki
Peugeot 406 Sedan