Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

AZ , 16 lat temu
Silnik 1.8 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 381 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko. Cicha praca, niskie spalanie, brak \"konsumcji\" oleju (nadal praktycznie nie bierze. Zabezpieczenie antykorozyjne - po 12 latach pod chmurką i przejechaniu ponad 400 000 km w zakamarkach zaczęły pojawiać się ślady korozji.
5,0
Całokształt
Mam prawdopodobnie jeden z najlepszych egemplarzy, który opuscił fabrykę. Wygodny, szybki, ekonomiczny, praktycznie bez usterek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędny, cichy. Nie bierze oleju. Bardzo szybki, na dobrym paliwie i z górki można było wyciągnąć 230 km/h - tyle jest na tarczy. Moc własciwie dobrana idealnie do amochodu, ale przy konieczności szybkiego wyprzedzania lepiej zmienić bieg na IV. Na V przyspieszenie powyżej 100 km/h jest dość niemrawe. Uwaga: samochód kupiony i eksploatowany w Polsce.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra. Wymieniłem po ok. 370 000 km (wg. aktualnych wskazań licznika, faktycznie chyba z 50 000 km wiecej) z uwagi na drgania drążka zmiany biegów, a przyczyną była wybita półoś.
5,0
Układ jezdny
Tak jak trzeba. Bardzo dobrze pokonuje zakręty.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Przejechanie jednym ciągiem 500 km po \"polskich drogach\" nie stanowiło problemu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Egzemplarz bez klimatyzacji, bo w latach 90-tych była to droga opcja. Wentylacja i ogrzewanie bardzo wydajne + podgrzewane fotele przednie. Niezaleznie od pogody pokonywałem długie trasy, a nie pracuję jako kierowca.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich siedzeniach bardzo dużo miejsca dla wysokich i \"puszystych\" osób. Z tyłu, jeżeli przód jest maksymalnie odsunięty, trochę mało miejsca na nogi. Kanapa b. wygodna.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Do 300 000 km musiałem często upewniać się czy silnik pracuje. Zaliczyłem kilka wpadek z przekręceniem kluczyka na pracującym silniku!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: benzyna 95, pierwsze 10 lat tylko 98. - miasto, jazdy mieszane - do 8 l/100km, - trasa (jazda umiarkowana) - do 6 l/100km, (obecnie po 400 000 km!) mieszczę się w 7 l/100 km, - jazda z dużą przyczepą - do 11 l/100 km, - przy predkości 160-180 km/h - do 12 l/100km. Olej - praktycznie nie brał (mieścił się w miarce na bagnecie od przeglądu do przeglady - 15 000 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W latach 1995/96 uchodził za samochód drogi. Przez swoją niezawodność i niskie spalanie zwrócił się kilkukrotnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód praktycznie był bez usterek. Oczywiście teraz widać czas i przejechane kilometry.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek poważnych. Raczej zużycie eksplatacyjne. W tym roku wymieniłem skrzynię biegów (na używaną) i półoś. W czasie 12 lat różne elementy: sprzegło x3, katalizator, rura wydechowa i tłumik x3, tarcze hamulcowe, poduszki w zawieszeniu tylnym (kilkadziesiąt tysiecy kilometrów z przyczepą), paski, napinacze itp.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 406 Sedan