Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

piotr, 16 lat temu
Silnik 1.8 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie starzeje się, wygląda nawet po tylu latach całkiem fajnie. Wyjątkowo udany projekt karoserii, powiedziałbym ponadczasowy, ale teraz mam ochotę na 407. też ma super design.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
W sumie fajne rodzinne auto, ale jednoosobowo też się w nim dobrze (jeszcze cały czas) wygląda. Prowadzi się bardzo przyjemnie. Silnik nie jest może jakiś tam wyżyłowany, ale ma bardzo przyzwoite osiągi. Jeszcze nim trochę pojeżdżę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zupełnie przyzwoite osiągi. Trochę słabo, jak się włączy klimatyzację, szczególnie w mieście. Brakuje mu wtedy trochę "odjazdu". Na autostradzie licznik pokazywał 205 km/h i było jeszcze trochę rezerwy, więc może...
4,0
Skrzynia biegów
Czasami są problemy ze wstecznym. Trzeba lekko ruszy na pierwszym i potem wchodzi.
5,0
Układ jezdny
Miło się prowadzi, szczególnie po naszych drogach. Trzyma się ładnie, może czasem wydaje się zbyt miękki, ale coś za coś. W końcu to nie niemiecka "taczka", tylko francuska wersalka.
Komfort
5,0
Widoczność
jest ok.
4,0
Ergonomia
Dla mnie jest wszystko na miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się stosunkowo szybko. Niestety po wyłączeniu klimy mamy zaparowaną przednią szybę. Sama klima (ręczna) barzo dobra i nawet w upaly ponad 30 st.c. można się nieżle schłodzic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele trochę za krótkie, z tyłu wersal. Bagażnik duży.
3,0
Wyciszenie
Do 100-120 jest cichy (na 5 biegu), potem zaczyna byc głośny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oryginalne częsci piekielnie drogie (jak na francuza przystało) nawet gumka (membranka) do kluczyka na centr. zamek 25 PLN. Takie coś kosztuje normalnie ze 50 groszy, no ale ten ma LWA (wytłoczonego). Na szczęście jest trochę zamienników. Jesli chodzi o części oryginalne i naprawy w autoryzowanych serwisach, to stanowczo za drogo. Leję teraz do niego Shell reacing 100 i pali jakby mniej za to drożej i wychodzi na jedno, srednio między 9 a 10l/100 w mieście
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam go od nowego, i wtedy za tą cenę nie było tak żle. Ok 56000PLN
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo problemów z elektroniką i elektryką. Niektóre usterki (o dziwo!!!) same się naprawiły, niektóre są trudne do zlokalizowania. Np. gaśnięcie na wolnych obrotach przy niskiej temp i dużej wilgotności powietrza. Jak go zawiozłem do ASO, to wszystko chodziło idealnie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na początku brał ostro olej, ale naprawiono to jeszcze w ramach gwarancji. Tak poza tym nic specjalnego, ot wydech (normalne), i teraz stuka z tyłu (też to normalne po 100 000).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Zobacz dzienniki
Peugeot 406 Sedan