Silnik pracuje równo i bardzo dobrze sobie radzi zarówno w mieście jak i na trasie. Jest dość dynamiczny i spokojnie można wyprzedzać nie obawiając się, że zabraknie mocy (oczywiście pomaga mu w tym turbina)
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemnie jeździ się 406-ką. Pewnie trzyma się drogi nawet przy dużych prędkościach. Odpowiednio reaguje na ruchy kierownicą. Zawieszenie komfortowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Doskonałe auto rodzinne, długo się zastanawiałem przed zakupem czy spełni moje oczekiwania. Nie zawiodłem się.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182 cm wzrostu i nie mam powodów do narzekania na brak miejsca.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu 406 miło zaskakuje. Spalanie trasa: 5l przy 90-110km/h, 6l przy 150 km/h. Miasto: latem 7l, zimą 9-10l 100km/h przy minus 20. Więc nie jest źle. Jeżeli chodzi o naprawy to jakoś da się przeżyć za wymianę maglownicy na regenerowaną zapłaciłem 700 zł (część + wymiana).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW
[l/100km]