Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Kombi

~hans, 14 lat temu
Silnik 2.0 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 406 Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : stosunkowo ekonomiczny i bardzo wytrzymały przy odpowiednim zadbaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Awaria silnika obiegu zamknietego, czasami wyskakuje błąd immobilisera
Układ hamulcowy : problem z hamulcem ręcznym (nierównomierne hamowanie), Zapiekanie się klocków od tylnych tarcz.
Karoseria : Jedyne, najczęstsze miejsce rdzewienia: załamanie blachy klapy silnika (tu gdzie podnosimy ręką klapę)
4,0
Całokształt
Jeśli ktoś potrzebuje auta rodzinnego, które nie wymaga częstej ingerencji mechanika to polecam, szczególnie przez zawieszenie - nie na darmo taksówkarze często kupują to auto: komfort jazdy bardzo wysoki. Dodatkowo stylistyka, mimo swoich lat nadal jest aktualna i może konkurować z najnowszymi modelami (zasługa lini nadwozia i przednich świateł).
Wrażenia
5,0
Silnik
Piękny dźwięk diesla...
3,0
Skrzynia biegów
Trochę za mało precyzyjna. Bardzo często \"słychać\" ruszanie z miejsca - wg mechaników: \"ten typ tak ma\".
4,0
Układ jezdny
Dobrze reaguje, trzyma się drogi. Przy \"fabrycznych\" oponach 195/65 15\' można odczuć wrażenie zarzucania podczas zakrętów na większej prędkości.
Komfort
5,0
Widoczność
Panoramiczna szyba pozwala na szerokie spojrzenie. Mały problem mają tylko użytkownicy ponad 180cm: jeśli nie chce się jechać z całkowicie obniżonym fotelem to podczas dojeżdżania do świateł trzeba zachować większy dystans.
4,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne w zasięgu ręki - duży plus to sterowanie radiem przy kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie ok, poza notoryczną awarią zamykania klapki obiegu zamkniętego. Bardzo łatwy dostęp do wyparownika (przez wykręcenie czujnika temperatury z lewej strony konsoli) gdzie możemy sami zaaplikować środek do dezynfekcji klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 -osobowa rodzina doskonale daje radę w kombiaku.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy szybkiej jeździe (ponad 130km/h)można rozmawiać bez \"wydzierania się\".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0 zużywa w rozsądnej ilości - należy jednak pamiętać, że silniki HDI są czułe na gorszej jakości paliwo. Lepiej zatankować drożej niż potem dokładać do interesu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rozsądna alternatywa w rozsądnej cenie dla każdego kto ceni sobie funkcjonalność z komfortem, bez wydawania nadmiaru gotówki na szpan.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety, \"drobiazgi\" wymagają dopracowania. Bardzo często trzeba kupować nowe spinki do notorycznie odrywanej butami uszczelki zewnętrznej progu. Inne drobiazgi lubią pękać lu się kruszyć: np. obudowa zapalniczki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ogólnie ok, jak się trafi na zadbany egzemplarz to nie ma problemów. Zawieszenie czasami odmawia posłuszeństwa na naszych drogach (łączniki stabilizatorów). Jeśli regularnie wymieniamy olej i filtry i tankujemy dobre paliwo to silnik nie wymaga większych napraw. Kosztowny problem to awaria koła dwumasowego - najlepiej wymienić na stały komplet LUK i po kłopocie - koszt ok 1000zł z wymianą.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 406 Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 406 Kombi