Silnik
: 1. Zdecydowanie silnik, 2.0 to istny diabeł wcielony. A zstreach pomysleć co musi wyprawiac 2.2 HDI :)
2.Drugim miłym zaskoczeniem to zwrotność.
3.Komfort resorowania
4.Pakowność
5,0
Całokształt
Jestem młodym człowiekiem i jak dla mnie to bryka idealna, komfortowa, zrywna, pakowna, oszczędna i niezawodna. Długie trasy pokonuje bez żadnych problemów i bez częstych przystanków. Znajomi uwielbiają wypady gdy jedziemy \"krążownikiem\" i nie marudzą na brak wygód, co chyba raczej wskazuje na \"+\".
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny! Cichy,, równiutko mruczy, zrywny, bez problemowy. Super. Często podróżuje w góry, trochę obawiałem się czy da sobie tam radę. Jednak moje obawy były całkowicie niepotrzebne, on chyba tez pokochał góry hehe!
3,0
Skrzynia biegów
Na zimno ciężko wchodzi 1 bieg i wsteczny. Jak ciepły wszystko śmiga bez zgrzytnięcia.
5,0
Układ jezdny
Komfortowe w pełnym tego słowa znaczeniu. Świetnie wybiera nierówności. Taką małą wada jest to, że przy 5 pasażerach na pokładzie i zapakowanym kufrze trzeba uważać bo potrafi przyhaczyć podwoziem jak się rozbuja, jedna komfort nic się nie zmienia.
Największą zaletą to... zwrotność dosłownie \"zawraca w miejscu\".
Komfort
5,0
Widoczność
Hehe w porównaniu z niewielką Mazdą 323F(BA) która miałem wcześniej, to ten blisko 5 metrowy krążownik ma widoczność wręcz wzorową, parkowanie i cofanie można wyczuć wręcz z dokładnością do centymetrów. Jestem mile zaskoczony.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski, są por ręka i nie trzeba się zbyt długo uczyć ich rozmieszczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest nieziemska. Odparowanie szyb jest wzorowe przy klimatroniku. W upały nie chce się wysiadać z auta, jednak klima odczuwalnie zabiera trochę mocy silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tutaj to naprawdę... ten krążownik to istna salonka na kołach, z bagażnikiem wielkości szafy trzydrzwiowej :) Wypad na wakacje... proszę bardzo, bez problemu :)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest gitne... jednak słychać szum opływającego powietrza przez uszczelki drzwi, ale aż tak mocno to nie denerwuje. Dźwięk HDI... on mi nigdy nie przeszkadza, bo lubię się wsłuchiwać w jego pracę, ale czasami muszę wytężać słuch ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy jeździe normalnej (nieemeryckiej) tak 110/120 spalanie jest super. ok 7.0l/100, rozsądna jazda w górach nie ma wpływu na spalanie, przy szybszej jeździe ok 140 to już żłopnie do litra więcej. Jednak jakość paliwa ma na to wpływ.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak kupowałem to się cieszyłem że taka duża bryka i w miarę tania, myślałem, że pewnie trzeba będzie w niej częściej \"podłubać\" ale... teraz wiem że jest zdecydowanie za tani do jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli chodzi o drobiazgi:
- padają żaróweczki
- wymiany stabilizatorów tył, stukanie od strony kufra (koszt nowych kilkadziesiąt złociszy)
- nie działa mi od czasu kiedy go mam automatyka wycieraczek, jednak to mi nie przeszkadza,
- tyci wyciek oleju spod pokrywy zaworów
-
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- rozszczelnił się przewód od klimy, nowy element 300zł (ASO)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW
[l/100km]