Jest to samochód który łamie obiegową opinię o tragicznej awaryjności francuzów i drogich częściach. Jest przyjacielem dla rodziny, duży, wygodny, oszczędny i z wielkim bagażnikiem, a przy tym cieszy oko. Polecam każdemu. Za te pieniądze uważam to za doskonały wybór.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik rewelka, cichy, w miarę dynamiczny, elastyczny i bezawaryjny. Wymaga jednak paliwa dobrej jakości i przydałoby się mu jeszcze ze 20 kucy i byłoby na 6.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny jednak często haczy, jedynka i dwójka wydają mi się troche krótkie, ale skrzynia pracuje bardzo lekko i ta 5tka z nadbiegiem daje radość.
5,0
Układ jezdny
To co w tym samochodzie bardzo lubie, może to nie hydropneumatyka, ale ten samochód płynie, ładnie wybiera nierówności, jazda jest bardzo przyjemna i nie męczy. Przednie zawiesznie trwałem, trochę gorzej z tylnym słychać od czasu do czasu stuki, ale to w końcu polskie dziadowskie drogi, na szczęście koszty naprawy przyzwoite.
Komfort
4,0
Widoczność
Troche przeszkadzają mi przednie słupki, ale źle nie jest i można się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i łatwe w obsłudze, drobiazgi jest gdzie schować i nic nie przeszkadza, materiały dobrej jakości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu równiez pochwale, szybko robi się ciepło i klima w zupełności wystarcza w upały
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To duży i przestronny samochód, nikt nie ma powodów do narzekania. Z tyłu również 2 dorosłe osoby wygodnie podróżują. Wielki bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy większych prędkościach swobodna rozmowa czy słuchanie radia nie stanowi problemu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To diesel i duży samochód więc średnio 6l/100km jest bardzo zadowalającym wynikiem oczywiście przy rozsądnej jeździe, ceny części eksploatacyjnych (klocki, tarcze itp.) w normalnych cenach, schody sie zaczynają przy typowo technicznych częściach, ale to przypadłość każdej marki i jeszcze młodego samochodu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Młody, dobrej klasy samochód z niezłym wyposażeniem (4 poduchy, klimatronic, pełna elektryka, ABS, sensory deszczu i świateł, oryginalne radio z CD, manetka sterowania radiem w kierownicy) i to wszystko za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padły łożyska i sprzęgło koła alternatora - 330zł
nieszczelność układu wydechowego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To już 8 letni samochód i jak każde auto się psuje:
Chłodnica Klimatyzacji - 500zł + koszty robocizny 120zł
Przepływka - 400zł (oryginał)
wtrysk - 200zł (poregeneracyjny)
hamulce (wymiana tarcz, klocków, linki ręcznego, tłoczków i płynu) - 1000zł
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW
[l/100km]