Silnik
: coś pięknego i niesamowitego - jak przeciąg :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Broniłem się przed tym samochodem 6 czy 7 lat, zarzekałem że nigdy nie kupię francuza... i co i po jeździe próbnej wpadłem jak śliwka - Peugeot zachwycił mnie bez reszty, za śmieszne pieniądze dostajemy absolutnie wszystko co jest potrzebne, części wyposażenia nawet nie potrafię wymienić. Ma absolutnie wszystko co w tamtych czasach było dostępne oprócz WEBASTO. Skórzana tapicerka, elektryczne szyby, czujnik deszczu, szyberdach, ABS, tempomat, Klimatronik, 2xPP, alufelgi, podgrzewane fotele, zmieniarka CD i wiele innych - żałuję że zdecydowałem się dopiero teraz, chociaż poprzednie samochody były również świetne, ten jednak jest jakby nimi wszystkimi w jednym - komfortowy, diabelnie szybki, stosunkowo oszczędny, z niezłym wyglądem i pakowny... polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
3.0 V24 może mieć tylko jedną ocenę - silnik dość leciwy, zbudowany wspólnie z Renaultem i Citroenem spisuje się znakomicie. Widlasta 6 doskonale sobie radzi zarówno w mieście jak i na trasie. Elastyczność, dźwięk - wszystko na wysokim poziomie.
4,0
Skrzynia biegów
Długie i nie do końca precyzyjne skoki zasługują na 4, jednak zastrzeżeń wielkich co do działania nie mam.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli mamy sprawne wszystkie amortyzatory i sprężyny trzyma się jak przyklejony ale jest naprawdę komfortowy. Płynie po asfalcie gładko i dostojnie.... podziwiam i się delektuję.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w kombi - duże szyby pomagają jednak problem z wyczuciem tyłu pozostaje, tym bardziej że wersja 3.0 ma obniżone dość mocno zawieszenie co odbija się na zderzakach podczas parkowania.
5,0
Ergonomia
15 lat a jestem pod wrażeniem, wszystko gdzie być powinno - sterowanie radiem przy kierownicy, tempomat również. Klimatronik czytelny i banalny w obsłudze - wielki + za ergonomię.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ustawiona na automat działa perfekcyjnie - gdy za gorąco schładza, rano gdy zimnawo dogrzewa - parowanie jeszcze nie sprawdzone.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No bez dwóch zdań rewelacja. Skórzana tapicerka otula mnie oraz pasażerów tworząc bardzo dostojne wnętrze, aż nie chce się wysiadać. Miejsca dużo, bagażnik duży - czego chcieć więcej.
5,0
Wyciszenie
Do tej pory jeździłem samymi japończykami i niemcami i chylę czoła przed francuskim wyciszeniem, spokojna rozmowa, wręcz szept. Co prawda przy większych prędkościach słychać szum itd jednak porównując do innych to naprawdę mistrzostwo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Honda Civic 1.4 - 8l/100
Audi 80 1.9TDI 7l/100
Mazda 323F 1.5 9l/100
PEUGEOT 406 3.0V6 - 11l/100
przy tych samych warunkach pracy - dwa razy większa pojemność i 30% większe spalanie w mieście to naprawdę dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
jak wyżej, za grosze kupujemy wszystko co nam potrzebne i nie płaczemy przy sprzedaży bo niewiele tracimy - jedynie wymiana rozrządu ok 2000 może boleć ale to raz na 5 lat. Te same roczniki \"niezawodnych\" japończyków i niemców kosztuje o ok 30-40% więcej a naprawdę nie daje tyle frajdy z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tu coś pękło, tam coś pękło, to nie działa, tamto nie działa - jak w każdym innym samochodzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
8 lat był w jednych rękach u znajomego i nic (aha pękł lewarek przy próbie zmiany koła z przodu) Ogromny i elastyczny silnik nie jest wyżyłowany dzięki czemu spokojna jazda mu służy. Zawieszenie na polskich drogach jak we wszystkich innych samochodach musi się poddać więc trwałość jak w każdym innym.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 190KM 140kW
[l/100km]