Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Kombi

sklep@teleskopowo.pl, 13 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 406 Kombi 2.0 16V 136KM 100kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Auto bardzo pakowne. Nie raz przewoziłem nim masę towaru. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy ogromną przestrzeń ładunkową jak na nadwozie tej klasy. Auto pomagało w przeprowadzce i żona była zdziwiona ile do niego wchodzi. Woziłem nim też często towar w firmie i na prawdę dużo tego można załadować. Dopuszczalna ładowność nie jest wyssana z palca - spokojnie przewiozłem nim 20 worków (500kg) cementu w bagażniku. Auto często pomagało przy remoncie. Można nim przewozić nawet 3m długości listwy i kątowniki. Wyjazd nad morze z żoną i dzieckiem na dwa tygodnie też nie był problemem. Wszystko włącznie z wózkiem weszło do bagażnika i nawet się roletka zamknęła. W trasie nad może auto spaliło 8,5L LPG przy śreniej prędkości 90km/h. Silnik to poezja. Moc jest bardzo duża i naprawdę kusi do nieco bardziej sportowej jazdy. Tym autem nie da się jeździć oszczędnie :) Trzeba go czasami podciągnąć na wysokie obroty i daje to niesamowitą frajdę, aczkolwiek przy sportowej jeździe potrafi mi spalić 15-18 litrów LPG (18 litrów spalił kiedy już bardzo mocno nim szalałem). Auto na pewno nie jest bez awaryjne. Musiałem włożyć 800zł w zawieszenie (sworznie, łożyska na kolumnie, końcówki drążków, regulatory zbieżności, powymieniać łożyska przód - tył (a nie są one tanie, 300zł sztuka do tyłu z SKF\'u), wymieniłem pompę paliwa bo padła (450zł z robotą). O rzeczach eksploatacyjnych typu rozrząd czy olej nie piszę nawet. Generalnie auto polecam i na pewno się na nim nie zawiodłem. Jest ładne, zwłaszcza na nowych 16\" felgach + przyciemnione profesjonalnie szyby + czarny kolor nadwozia i silnik o tej mocy = fajne auto dla młodego tatusia, który z jednej strony chciałby mieć coś sportowego, a z drugiej musi żonę z dzieckiem i bagażami wozić. Zadbane 406 kombi po lifcie wygląda dużo młodziej, niż jest w rzeczywistości. Mało kto mi chce uwierzyć, że to auto ma już 11 lat. Na pewno kupił bym go jeszcze raz. Czasem go nienawidzę za usterki, ale kocham za wygląd, prowadzenie i frajdę z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Po 150tyś km. na naszych drogach trzeba zrobić kapitalny remont zawieszenia
Układ hamulcowy : Tłoczki z tyłu lubią się zapiekać
Przeniesienie napędu : Przeguby lubią cieknąć od strony skrzyni ale to normalne w tym aucie.
5,0
Całokształt
Samochód jest rewelacyjny pod każdym względem. Jedyny zarzut jaki do niego mam, to taki, że to nie jest 406 coupe 3,0 6V, ale w swoim czasie przyjdzie kolej i na coupe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc, elastyczność i dobre przyspieszenie, czego chcieć więcej. Silnik pracuje bardzo cicho na niskich obrotach. To jest jednak silnik, który lubi jednak się \"wyszaleć\" więc kręcenie go do wysokich obrotów jest nawet zalecane ;)
3,0
Skrzynia biegów
Sprzęgło bierze bardzo nisko. Po za tym czasami nie da się wbić wstecznego. Trzeba wtedy puścić sprzęgło i wcisnąć jeszcze raz. Podobny problem występował w \"Maluchu\" więc jest to nawet w pewien sposób zabawne.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Auto prowadzi się prawidłowo. Niestety końcówki drążków zużywają się bardzo szybko.
Komfort
4,0
Widoczność
Po za martwym polem w lusterkach brak zastrzeżeń. Widoczność do tyłu jest bardzo dobra, a w razie pełnego załadowania \"paki\" wystarczają boczne lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Przyciski są w zasięgu ręki. Skórzana kierownica jest bardzo przyjemna w dotyku i zapewnia dobry chwyt.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic działa tak jak powinien. Latem chłodzi kabinę w momencie. W zimie bardzo szybko robi się ciepło w aucie. Nawiew dobrze radzi sobie też z zaparowanymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo za równo z przodu jak i z tyłu. Fotele są bardzo wygodne. Można śmiało jechać w długą trasę.
5,0
Wyciszenie
W aucie jest cicho. Przy niskich obrotach bardzo przyjemnie się jedzie. Szum powietrza również nie doskwiera. Jazda ciągła z prędkością 140km/h również nie jest uciążliwa. Hałas nie jest tak duży, aby zwracać na niego uwagę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ten silnik musi palić. W trasie najniżej udało mi się zejść do 8,5L LPG ale była to trasa 700km ze średnią prędkością 80-90km/h. Po za tym rekordem w mieście pali mi 11-13L LPG. UWAGA! Przy sportowej jeździe potrafi palić nawet 18L gazu na 100km! Ceny napraw nie należą do najtańszych. Wiele części jest po prostu drogich (np. cena łożyska do tyłu 300zł/sztuka (firmy SKF), czy też pompa wody wraz z obudową 350zł w ASO ( a po za ASO z obudową pompy nie dostaniemy).
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra relacja jakości do ceny. Wszystkie golfy IV i inne auta się kryją. 406 jest wygodne, ma wygląd i jest praktyczne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie po ponad roku użytkowania nic drobniejszego się nie zepsuło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak już pisałem, od czasu do czasu czeka nas większy wydatek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 406 Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
14,0
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 406 Kombi