Inne
: Bagażnik jest na tyle pojemny, że może robić za namiot.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny
: Moja 406 lubi włączyć sobie lewy kierunkowskaz przy zapłonie, jaki czasami są błędy przy systemie ABS (już przy najmniejszym naciśnięciu hamulca się uruchamia).
Karoseria
: Ruda lubi sobie chrupać maskę bagażnika.
4,0
Całokształt
Pomimo starego już wieku to auto jest świetnym zamiennikiem dla słynnego już Passata. Oferuje dużą przestrzeń i niezawodność, pomimo drobnych błędów, które nie przeszkadzają w jeździe. Bagażnik jest bardzo pojemny i dla ludzi do 175cm wzrostu może śmiało robić za namiot przy wyjeździe na wakacje. Dodatkowo jest to moje 1 auto, i na dobrą sprawę jest dobrym materiałem pod naukę (pomimo 116KM ma podobna przyśpieszenie co Skoda Fabia z 1.4 88KM), gdyż nie da się za bardzo popaść ułańskiej fantazji, a dodatkowo jest idioto odporne i wiele wybacza, choć jak to francuz ma swoje humory.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bez zarzutów. W zimie prawie zawsze odpalił za pierwszym razem, ale czasami zgasnął dopóki nie rozgrzał się do około 70 stopi. Czasami po dłuższej jeździe w mieście i ciągłym obciążeniu tuż przed zgaszeniem obroty szaleją z 800 do 1500. Po ponownym uruchomieniu, to znika. edit. Skaczące obroty były spowodowane uszkodzoną cewką. Przekonałem się że można jeździć na tylko 2 tłokach, ale przy spalaniu 100l/100km.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi na chłodno chodzą ciężko, ale po 15 minutach wszystko chodzi dobrze. Są problemy z wbiciem wstecznego (nie zaskakuje), oraz przy redukcji na 2 bieg.
4,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi bardzo dobrze. Było poniekąd trochę katowane na serpentynach i jak dotąd przy jeździe (50-60)km/h w deszczu nie wpadłem w podsterowność. Dopiero powyżej 60 czuć, że przód się ślizga. Na autostradzie natomiast można śmiało pędzić nawet 160km/h.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupków A tak jakby nie było. Lusterka bardzo dobrze pokazują nam to co jest za nami. Słupki B też nie przeszkadzają. A przy parkowaniu widać przód, jaki tył bez gimnastykowania się.
4,0
Ergonomia
Nawet przy długiej jeździe nie odczuwam zmęczenia. Zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności. Bagażnik natomiast może robić za namiot, jaki jest w stanie robić za dostawczak. Najwięcej nią przewiozłem to około 20m^2 boazerii za jednym razem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedyś bardzo z niej śmierdziało. Jak się okazało było to spowodowane przez kunę. Po odstraszeniu jej i przeczyszczeniu nawiew działa bardzo sprawnie. W zimę można się rozebrać do podkoszulka na 5 minut po osiągnięciu temperatury roboczej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest na tyle dużo, że 4 duże osoby będą jechać w pełnym komforcie. Dopiero przy 5 pojawiają się trudności, ale jak ta osoba jest niewielkich rozmiarów to tego tak naprawdę nie czuć.
4,0
Wyciszenie
Na obrotach do 2000 to można się poczuć jakby silnika nie było. Natomiast ładny dźwięk, nasz motor, wydaje w zakresie 2500-5000. Powyżej 5000 obrotów jest już nieprzyjemne wycie. Nie polecam cisnąć do odciny, choć ciągle brzmi on lepiej niż nie jeden 1.0 przy 4000. Natomiast w jeździe na trasie odgłosy powietrza czuć powyżej 110km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew pozorom to auto jest dość tanie w utrzymaniu. Średnio na tydzień wydaję jakieś 100zł (trochę wody + pełny bak LPG 48l). Pozwala mi to przejechać bezproblemowo 400km, a nawet więcej. Części zamienne można kupić bardzo tanio.
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie model w dobrym stanie można kupić już od 4000zł. Radzę uważać na takie przebiegi jak mój (choć ten jest rzeczywisty). Jest on spowodowany posiadaniem 2 samochodów, z czego ten był zakupiony 12 lat temu z przebiegiem 80tyś i był używany tylko w mieście (spowodowało to wymianę sprzęgła przy 100tyś km). Później był używany raz w tygodniu na pojedynczy przejazd 60km w jedną stronę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem coś elektryka lubi zaszaleć. Nie jest tego za dużo, ale niekiedy denerwuje. Radzę uważać jeszcze na plastikowe elementy. Czasem coś się odlepi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyło mi się, aby auto nie odpaliło. Najgorzej jest z karoserią. Pomimo garażowania ruda zaczyna żerować na masce i bagażniku (tutaj z tego co zauważyłem ten problem jest wśród innych samochodów), pomimo garażowania. Czasami pojawiają się problemy z komputerem.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]