Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Kombi

Gajusz, 17 lat temu
Silnik 1.8 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 179 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 406 Kombi 1.8 16V 110KM 81kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo porządny samochód, piękny (choć to oczywiśćie kwestia gustu)przestronny , wygodny, o dobrych osiągach, dobrze wykonany i solidny. Parę drobiazgów mogłoby się później zepsuć, i obraz byłby prawie idealny
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest to dość ciężka wersja kombi, więc silnik 1.8 musi się napracować, ale jest elastyczny, cichy i ma dobrą kulturę pracy
4,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą dobrze, chociaż precyzja działania mogłaby być ciut lepsza. Zestopniowanie bardzo dobre, dopasowane do tego silnika
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre prowadzenie:stabilny na prostej , neutralny na zakrętach. Dużo jeździłem po górach - prowadzi się znakomicie nawet z dużym obciążeniem, bardzo przewidywalny
Komfort
4,0
Widoczność
Długie kombi, więc widoczność do tyłu kiepska, ale na to nie ma sposobu poza "sztucznymi" ułatwieniami - czujniki albo kamera. Do przodu i na boki widoczność bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Wszystkie układy sterowania rozmiesczone logicznie i łatwo dostępne, wskaźniki czytelne i dobrze podświetlone, pokrętła dobrze dopracowane, jedynie regulacja ustawienia świateł gorzej "wyczuwalna"
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa po minucie , klimatyzacja ręczna wydajna, kłopoty z odparowywaniem szyb przy wyłączonej klimatyzacji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne auto, nieco za mało miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu przy maksymalnie odsuniętych fotelach przednich
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na bardzo dobrym poziomie, silnik staje się wyraźniej słyszalny w zakresie 3500-4000 obrotów, potem znowu go nie słychać , ale to już bardziej za sprawą szumów powietrza i toczenia. Ale większych zastrzeżeń brak, przy rozsądnej jeździe jest bardzo cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli jeżdzi się tak jak powinno się jeździć dużym kombi, czyli sprawnie i szybko ale bez sportowych wymagań, to pali niewiele , np. w czasie 5000 km wakacyjnej podróży w 90% z klimatyzacją , z dużym obciążeniem, 30% w górach, 70 % autostrada, 20% szosy lokalne, 10 % miasto , na autostradzie 130-150 km/h ; zużycie wyniosło 7,9 l/100
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny są umiarkowane, ponieważ samochody francuskie generalnie są tańsze od niemieckich czy japońskich. Bardzo dobry stosunek wartości i walorów samochodu do jego ceny, niestety jak się sprzedaje to odczuwa się to odwrotnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żaróweczka oświetlająca fragment konsoli środkowej, czujnik temperatury zewnętrznej, zawieszające się radio - takie drobiazgi. Przy przebiegu 165.000 trzeba było wymienić wydech, ponieważ zardzewiał, ale to chyba nie jest zbyt wcześnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik, skrzynia biegów, elementy przeniesienia napędu, elementy zawieszenia poza łącznikami wahaczy tylnich , nadwozie - wszystko jest niezawodne i solidnie wykonane. Trochę bardziej miękka blacha na drzwiach niż w niektórych innych samochodach - od stukania na parkingu innymi drzwiami jest lekko pofalowana. Wsytarczy zwykła dbałość - wymiany oleju, filtrów, elementów eksploatacyjnych i nic się nie powinno poważnego dziać

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 406

Liczba wpisów: 34

Peugeot 406 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 406 Kombi