Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Kombi

tomtom, 10 lat temu
Silnik 1.8 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Peugeot 406 Kombi 1.8 16V 110KM 81kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń w środku i komfort jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : przód i tył - dużo stuka
Karoseria : wszędzie pojawia się rdza
4,0
Całokształt
Duże, pojemne auto. Wygodne dla kierowcy i pasażerów. W bagażnik można spakować połowę dobytku. Do tego bardzo ładna linia nadwozia co w kombi nie zawsze się udaje. Minusem jest, że zanim nauczyłem się parkować zaliczyłem drzewo i znak drogowy. No i korozja jest wrzechobecna. Zakupu nie żałuje. To co włożyłem przy kupnie na pewno dawno się zwróciło.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę cieknie i się poci. Ale nie próbowałem likwidować wycieków. Średnio rocznie przejeżdżam 10 tys. Olej wymieniam raz w roku, to co zostanie z 5l bańki starcza do kolejnej wymiany. Silnik 1.8 z gazem nie jest najbardziej dynamiczny. Bywają problemy z wyprzedzaniem. Trzeba dobrze wyczuć na co można sobie pozwolić.
4,0
Skrzynia biegów
Z samą skrzynią nie ma problemów. Póki co powoli szwankuje odsprzęglik (chociaż żyje nadzieją, że to linka od sprzęgła gdzieś się haczy).
3,0
Układ jezdny
Tu często słychać stuki i puki. Wszelkiego rodzaju końcówki, łączniki, łożyska itp trzeba wymieniać regularnie. Fakt, że kupiłem podzespoły z niższej półki. Po 30 tys zacząłem myśleć o kolejnej wymianie. Plus za cenę.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się dość nisko. Duża przednia szyba daję radę. Lusterka można tak ustawić, że praktycznie eliminuje się martwą strefę. Parkowanie na lusterka w ciasnych miejscach też nie sprawia większych problemów.
3,0
Ergonomia
Schowki w drzwiach ciasne. Główny schowek dość daleko od kierowcy. Trzeba się dobrze wyciągnąć. Podłokietnik musiałem montować sam i to w dużym stopniu uratowało sytuację. Siedzenia... tak średnio. Dla mnie za miękkie, wpadam do środka. Ale samochód jeździł na taksówce więc wnętrze przeżyło swoje. Łatwość ładowania z tyłu. Dość nisko belka i na poziomie podłogi bagażnika.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacji nie posiadam. Wentylacja kiepsko daje radę. Podczas deszczu szyby parują niemiłosiernie mimo wymienionych filtrów. Sam wentylator potrafił się wyłączyć na miesiąc po czym znowu działał. No i hałasuje. Plus, że samochód szybko się nagrzewa więc w zimę prędko robi się miło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie mam zastrzeżeń. Mam 186 i mieszę się bez problemu. Żona ma 180 i za mną z tyłu też się mieści. A jeszcze z boku mamy fotelik dziecięcy. Może podróż 4 + dziecko nie jest najwygodniejsza ale połamanym się nie wyjdzie. I zapomniałem jeszcze o psie (labrador) leżącym między nogami pasażera z przodu. Mi więcej nie trzeba.
2,0
Wyciszenie
Jest głośno. Przy 120 km/h koniecznie radio w górę i cały samochód krzyczy. Może to wina sparciałych uszczelek w drzwiach ale silnik też swoje dodaje. Zabrania się otwierania szyb powyżej 90 km/h bo gwiżdże, szumi itp. Nawet krzycząc nic nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
U mnie świetnie. Na LPG w mieście ok 12 l. Ale poza udało się zejść poniżej 8 l. Samochodem nie da się ścigać więc jazda ekonomiczna jest w pewien sposób wymuszona. Tak powyżej 10 km/h niż mówią przepisy i średnia wypada 9 l/100 (autostrada 130 jak kodeks przewiduję). Oleje normalnie. Części - dużo zamienników ale i markowe z promocji znajdą się w dobrej cenie (np. amortyzatory tył Monroe - 200 za kpl.). Łatwość wymiany części. Mechanicy nie narzekali. Samemu też można dużo zrobić zwłaszcza że silnik jest mało skomplikowany. W komorze silnika naprawdę dużo miejsca. Jest gdzie machać wkrętakiem i kluczem. Czasami się zastanawiałem czy do tego samochodu jest mechanik potrzebny. Trochę czasu, narzędzi i minimalne doświadczenie przy rozkręcaniu czegokolwiek wystarczą. A i dodałem dwa razy ceramizer do silników (koniecznie oryginalny). Efekt natychmiastowy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem za 6000 tys jako 12 latka, dołożyłem na starcie 2000 tys na rozrząd, oleje, uszczelnienia, filtry, elementy zawieszenia i na tym koniec. Później tylko olej, filtry, świece (oczywiście samemu). Powtarzam, samochód był używany jako taxi w Krakowie. Naprawdę się zwrócił.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przełącznik kierunkowskazów - sam naprawiłem, silniczek krokowy - sam wyczyściłem, czujniki drzwi zgniły - sam wymieniłem, podświetlenie tablicy - sam zrobiłem. Elementy zawieszenia - nie drogie. Osłony w bagażniku - tu stuka i puka i nie udaje mi się tego skutecznie naprawić. Czujnik temperatury płynu chłodzącego - sam wymieniłem (koszt 15 zł). I niestety korozja jest wszędzie. Ale dużo zależy od użytkowania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator - na szczęście pod warsztatem znajomego mechanika. Rozrusznik - musiałem pomagać sobie młotkiem. Akumulator - miał swoje lata.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 406

Liczba wpisów: 34

Peugeot 406 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 406 Kombi