Zawieszenie
: Bardzo dobre zawieszenie chociaż z racji polskich dróg często trzeba było wymieniać drążki kierownicze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Silnik
Inne
3,0
Całokształt
Samochód bardzo funkcjonalny i wygodny w podróży .
Niestety częste drobne awarie powodują, że koszt jego eksploatacji był z perspektywy czasu duży i z pewnością posiadając inny niezawodny samochód można było zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik zarówno na benzynie jak i na gazie bardzo mułowaty. Brakowało mu od zawsze przyśpieszenia.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem biegi się zacinały, ale generalnie skrzynia w tym samochodzie była bardzo elastyczna.
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność.
3,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Katastrofa szczególnie latem i nawet po wymianie wszelkich filtrów kabinowych. Niestety nie miałem klimatyzacji, a wtedy moja ocena byłaby za pewne lepsza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża przestrzeń.
4,0
Wyciszenie
Jak we francuskich samochodach - na prawdę cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miarę dobrze jak na duże gabaryty samochodu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód oferuje wiele i na pewno warto wziąć go pod uwagę przy poszukiwaniach samochodu za 5-8 tys jednak należy się liczyć, że egzemplarze ze sporym przebiegiem będą się często psuć. Tym przebieg wyższy tym koszt utrzymania tego samochodu wzrasta. Ja nabyłem go w 2004 roku przy przebiegu 110 tys, a przy 240 tys mimo, że przechodził regularne przeglądy musiałem wymieniać silnik na nowy. Żałuję bo chwilę potem do wymiany było wiele innych podzespołów. Ostatecznie sprzedałem samochód za grosze.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przede wszystkim elektronika, a więc siadły po koleii wskazówka prędkościomierze, elektryczna szyba po stronie pasażera w ogóle przestała działać, a po stronie kierowcy działała w zwolnionym tempie. Do tego podświetlenie kokpitu, centralny zamek itd itd itd
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód zawodny. Co roku na naprawy niezwiązane z normalną eksploatacją szło przeszło około 1500 zł, albo uszkodzeniu uległ komputer, albo inne podzespoły, aż w końcu padł silnik przy 235 tys km i należało wstawić nowy.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW
[l/100km]