bardzo dobra jednostka, niem klekocze jak zwykły diesel tylko mruczy cicho.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo płynnie, lekko, biegi wrzucają się bez problemu. Bardzo rzadko zdarza się aby wrzucając bieg wchodził z jakimś oporem.
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator jak we wszystkich 406 jest jakoś mało wydajny, na najszybszych obrotach słychać go bardziej jak czuć. Nie wiem dokładnie w czym rzecz, czy w źle zaprojektowanym wiatraku czy rozprowadzeniu powietrza, które po drodze gdzieś wytraca cały impet.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na coupe z tyłu jest na dosyć wygodnie. Na przednich siedzeniach jest wystarczająco dużo miejsca dla każdego. Fotele w prawdzie mogłyby mieć trochę głębsze siedziska aby siedząc mieć podparcie aż do kolan, bo przy trasie 300KM czuć zmęcznie na udzie któremu brak podparcia.
5,0
Wyciszenie
tutaj jest bardzo dobrze, nie mam nic do zarzucenia. Nawet jadąc 170KM/h da się w środku prowadzić rozmowę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty to standardowe wymiany filtrów oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nadal jest postrzegane jako francuz i szybko traci na wartości oferując bardzo dużo. Ciężko znaleźć auto tak świetnie wyglądające (Pininfarina) z tak bogatym wyposażeniem w tak niskiej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie jest awaryjne, w końcu 406 było popularna taksówką i to najlepsze potwierdzenie niezawodności tego modelu. Osobiście tuningowałem auto podnosząc moc więc poniosło to za sobą koszty takie jak: wymiana sprzęgła z dwumasą na zamiennik firmy VALEO sprzęgła ze sztywnym kołem, usunięcie FAP. Więc dwa najgorsze i najkosztowniejsze punkty które są dosyć drogie w eksploatacji wyeliminowałem. Nie mniej normalnie te elementy sie zużywają. Do FAP jest dołączony zbiornik z płynem ELOYS który jest drogi a dwumasa jak to dwumasa z czasem zaczyna się tłuc.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jako, że jest to HDI to trzseba pilnować aby tankować dobre jakościowo paliwo, bo przy złym paliwie pompa wysokiego ciśnienia może nie mieć odpowiedniego smarowania i zacznie opiłkować (elementy ruchome zaczną się ścierać) co prowadzi do uszkodzenia jej samej a jej opiłki z kolei uszkodzą wtryskiwacze i wtedy płynie się na pieniądzach. Ale to akurat w każdym dieselu tak jest
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 133KM 98kW
[l/100km]