Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Coupe

Vyoor, 8 lat temu
Silnik 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 24V 207KM 152kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Koła zmiennych faz rozrządu - kosztowna naprawa
5,0
Całokształt
Samochód nie jest pozbawiony wad, ale jest ponadczasowy i jego wdzięk i radość z jazdy rekompensują wszelkie niedoskonałości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z wad - delikatny układ zmiany faz rozrządu. Trzeba pilnować czystości oleju. Do tego dochodzą 4 katalizatory. Wypalenie /wycięcie dwóch z nich objawia się lampką "Check Engine" i komunikatem "Antipollution Fault". Można przyczepić się do spalania, ale nie po to kupuje się najmocniejszą wersję, żeby żeby się tym przejmować. Silnik daje radochę z jazdy i o to chodzi.
3,0
Skrzynia biegów
Na trasie bardzo brakuje 6-go biegu. Poza tym, że drążek zmiany biegów jest dość długi i ma duży skok. Do pracy skrzyni nie mam zastrzeżeń. Przełożenia wchodzą lekko i precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy precyzyjny ale dość "miękki" nie tak jak w samochodach niemieckich. Na dłuższe trasy to duży plus. Podobnie zawieszenie. Z jego minusów - bardzo nie lubi poprzecznych nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Minusem jest zbyt wysoko umieszczony fotel kierowcy. Wysoka osoba ma lusterko wsteczne niewiele wyżej niż na wysokość wzroku - przekłada się to na widoczność. Widoczność na boki i do tyłu zodowalająca.
4,0
Ergonomia
Największa wada to mało wygodne miejsce na kubki. Przy zamontowanym podłokietniku napoju nie da się umieścić praktycznie nigdzie. Reszta bez większych zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje dwustrefowej klimatyzacji, ale to już niemłoda konstrukcja, więc można to wybaczyć. Do reszty brak zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na coupe ilość miejsca na bardzo przyzwoitym poziomie. Samochód miał służyć jako środek transportu dla jednej osoby a okazało się, że radzi sobie również jako auto rodzinne (2+1).
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie dużo powyżej przeciętnej jak na tą klasę samochodu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż, koszty utrzymania nie są mocną stroną tej wersji silnikowej. Czynności serwisowe nie należą do najtańszych, niektórych części nie da się już kupić nowych i oryginalnych, z zamiennikami też bywa krucho. Za to te elementy które są wspólne z sedanem i kombi (a tych jest większość) są z reguły dostępne. O spalaniu nie wspominam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Te samochody w większości już są dość tanie. Za to dużym wyzwaniem jest znalezienie dobrze utrzymanego egzemplarza szczególnie w przypadku V6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika która czasem ma swoje zdanie ale do tej pory nie było to mocno uciążliwe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy zadbanym samochodzie, pilnując wymian oleju raczej nie występują.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 406 Coupe