OK zacznę od tego że to auto mimo swojego wieku 1999r bardzo dobrze wygląda, nie jeden kierowca jakiegoś merca czy bmw z 2010r ogląda się za tym autem. Jest ponad czasowe, drugim plusem jest to, że nie jest to auto bardzo popularne w Polsce i jest mało egzemplarzy na drodze... dlatego też jest nim takie zainteresowanie. Posiadam wersje 3.0 194km 1999r uważam że jest to najlepszy motor do tego auta auto waży 1500kg 2.0 nie razi sobie z tą masą 3.0 207km po modernizacji nie jest za dobre do gazu. po za tym w modelach po 1999r zaczyna szwankować elektronika... do roku 1999r ten samochód był składany w fabrykach we Włoszech Pininfariny i jest lepiej wykonany niż te modele po 1999r z liftem... wiem co mówię bo znam posiadaczy 2.2 HDI czy 3.0 207 km i mają troszkę więcej problemów z tym autem niż Ja oczywiście nie to że się sypie... ale potrafi mieć humory, Ja swoją Pininfariną przejechałem 70 tyś km i jestem bardzo zadowolony po za eksploatacyjnymi częściami nie miałem żadnych poważnych problemów, mam zamontowane LPG i jest to spora oszczędność zważywszy na ceny LPG :), samochód jest spory.. dużo miejsca z przodu jak i z tyłu nie znam drugiej takie coupe która oferuję tyle miejsca z tyłu, spokojnie w 4 osoby można podróżować tym autem. Samochód ściągałem ze Szwajcarii było w nim wszystko co mogło być.
Podgrzewane fotele.
wspomaganie kierownicy progresywne
czujnik deszczu, tempomat, elektryczne fotele z pamięcią, skóra, lusterko fotochromatyczne, elekt. lusterka, składane elektrycznie zewnętrzne lusterka, komputer, zmieniarka, nagłośnienie JBL, Climatronik, Xenony, spryskiwacze przednich reflektorów, niektóre auta obecnie nie oferuję takiego wyposażenia jak ja mam, co nie wsiądzie do mojego auta jakiś znajomy to zawsze się zachwyca tym wszystkim, jak to jest że samochód ma 14 lat a wszystko w nim chodzi jak należy, Pamiętajcie trzeba dbać o samochód. Bardzo go polecam, szczególnie w oryginale bez jakiś śmiesznych wiejskich przeróbek typu inne zderzaki przyciemniane szyby ledy itp. mój jest cały w oryginale posiadam 5 felg BBS fabrycznych, fabryczny czerwony nie metalizowany kolor (robi wrażenie) taki jaki wyszedł z fabryki taki posiadam. Obecnie można go kupić już za jakieś 7 tyś zł ale ja bym wolał troszkę dołożyć i kupić go od kogoś takiego jak Ja który wszystko robił na czas i wymieniał rozrząd i pozostałe podzespoły. Nie dajcie się zrobić w jajo i nie kupujcie jakiś tanich składaków bo zrazicie się do tego auta a tu nie o to chodzi. Gwarantuje wam że jak kupicie zadbany model nie jeden będzie wam zazdrościł nietypowego i pięknego auta. Zapomniałem jeszcze dodać że posiada spory bagażnik :) do którego sporo rzeczy się zmieści :D Po raz kolejny dodam że 3.0 194 km jest najlepszą jednostką, bardzo dużo czytałem przed zakupem tego auta i to mnie trochę pokierowało w wyborze silnika i jestem zadowolony.
Polecam wszystkim którzy szukają czegoś innego, czegoś co będzie wam sprawiało dużo przyjemności za niewielkie pieniądze :) Polecam :)
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik-serce układu... Uważam, że 3.0 194km jest najlepszym wyborem... spalanie jest raptem o 1-2 litry większe od wersji 2.0 a przyjemność z jazdy niesamowita... wszystko jest spowodowane dużą masą pojazdu 1500kg i takie 2.0 po prostu jest za słabe żeby dobrze radzić sobie z tym samochodem... 2.2 HDI nie polecam ze względu na awaryjność i filtr cząstek stałych.. Ogólnie 3.0 194 km jest też najlepszy ze wszystkich oferowanych silników do LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie mogła by być troszkę bardziej precyzyjna, ale nie mam co do niej większych zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Tutaj daje 5!!! A to dlatego, że układ jezdny jest idealnie przystosowany do każdych warunków drogowych... jest progresywne wspomaganie kierownicy które dostosowuję się do prędkości jazdy.. Zawieszenie jest wyśrodkowane tz. nie jest za twarde co dobrze widać na naszych polskich drogach... a za razem nie jest za mięciutkie.. samochód bardzo stabilnie się prowadzi, przyjemnością jest pokonywanie sporej ilości zakrętów... :)
Komfort
4,0
Widoczność
jeśli chodzi o przednią szybę i boczną to nie ma się zastrzeżeń... :) jest rewelacyjnie.. ale już przez tylnią szybę jest trochę gorzej, szczególnie przy cofaniu, na samym początku przy zakupie auta miałem problem.. jest to coupe więc macie kufer z tyłu szyba jest zamocowana że nie bardzo można wyczuć odległość do tyłu jeszcze do tego obrys samochodu z tyłu się zmniejsza patrząc przez lusterka.. Ale po kilku dniach nabiera się odpowiedniej wprawy przy cofaniu i nie ma z tym problemu.
DUŻYM plusem są spore lusterka... Na pewno nie będzie problemu z zobaczeniem samochodu z tyłu :)
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok.. posiadam wersje w najbogatszym wyposażeniu... mimo rocznika 1999r wszystko działa perfekcyjnie... podgrzewanie foteli, lusterek, tylniej szyby :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tutaj dam 6+ dlaczego?! z przodu dużżżooo miejsca jak to w sportowych coupe... standard.. mam 194cm wzrostu i nie mam żadnych problemów z jazdą.. a dlaczego 6+?!? wystarczy usiąść z tyłu :) siedziałem w BMW 3 coupe, MERCEDES CL, żaden nie miał tyle miejsca z tyłu.. nigdzie nie dało się w ogóle wsiąść a w peugeotcie spokojnie można podróżować w 4 osoby, fotele z tyłu są kubełkowe, przy wsiadaniu siedzi się niżej niż z przodu przez co zyskuje się na miejscu, siedziałem w drugiej tak przestronnej coupecie :) jedyny minus jest taki że tylnie słupki dość agresywnie spadają w dół do tylniej klapy, więc jak ktoś ma powyżej 180cm już musi się delikatnie garbić, ale osoby do 180 cm z tyłu im miejsca nie brakuję.. :) za to duży plus
4,0
Wyciszenie
auto jest dość dobrze wyciszone, lecz trzeba pamiętać, że nie ma się obramówek wokół przednich szyb w drzwiach bocznych i z czasem od otwierania i zamykania może ta uszczelka się wyrobić co jest przymocowana do dachu, ale ja ją wymieniłem i nic mi nie syczy :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj można się rozpisać... :) ogólnie tak jak wcześniej pisałem samochód waży 1500kg i silnik 2.0 potrafi spalić prawie tyle co 3.0... a jazda jest nieporównywalna.
3.0 benzyny spala ok. 11L/100km
2.0 pali 9-10l/100km
więc nie ma żadnej przepaści.
Ja posiadam instalacje LPG spalanie wygląda tak
trasa normalna jazda do 130km/h 10,5 LPG/100km
trasa 130km-170km/100km - 13,5-14 LPG/100km
miasto 12-13,5/100km LPG
Więc przy obecnych cenach nie jest tak źle.
Co do cen pozostałych rzeczy.
Ogólnie 3.0 jest droższy w utrzymaniu niż 2.0
rozrząd - 1600zł kompletny oryginalny
tarcze przód 350 zł TRW
klocki przód 120 zł tył 80zł
filtry powietrza, kabinowy, oleju + olej i wymian 300zł (jest tanio :D)
Poduszki pod silnik 230 zł sztuka oryginalna z salonu:)
pasek alternatora, rolka napinacza alternatora 100 zł
komplet łączników stabilizatorów oryginalne 320 zł na przednią i tylnią oś
akumulator 350 zł
Ogólnie nie jest tak źle tylko rozrząd jest droższy bo to V6 ale pozostałe części pasują od zwykłej 406... rzadko coś się psuje ja swoją pini :) przejechałem 70 tyś km i jedyne co wymieniałem to te części co wypisałem powyżej ale to są bardziej eksploatacyjne części, nigdy nie miałem poważniejszych napraw, nigdy nie stałem na drodze gdzieś w polu :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj nie mam co wypisywać, bo przez 70tyś km nic mi się nie działo :) po za eksploatacyjnymi wymianami
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 190KM 140kW
[l/100km]