405 jest ładny, tani, solidny, wielki, oszczędny i niezawodny.I w dodatku przy 2 litrowym silniku jazda jest przyjemnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo ładnie ciągnie przy niskich obrotach. Już od 2000 rpm jest czym jechać i pzy tym jest cichy.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zrobione przełożenia. Żadnych problemów z przłączaniem. Skrzynia dość precyzyjna. Zawsze znajduję potrzebny bieg. Przydał by sięs zósty bieg.
5,0
Układ jezdny
Miałem wybity brążek kierowniczy. Po wymianie dobrze trzyma się drogi. Jest bardzo stabilny na zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych problemów z widocznością. Widać nawet więcej niż w innych samochodach np. w Astra 2 czy w Lanos.
5,0
Ergonomia
Radio nisko położone - bo żadko się korzysta. Pozostałe przyciski w zasięgu ręki i oczu. Przełączniki w dźwigni kierownicy umieszczone intuicyjnie.Na nagrodę zasługuje umieszczenie klaksonu. Doskonałe miejsce.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję skandynawską. W zimie grzeje się bardzo szybko. Podgrzewane przednie fotele. Klimatyzacja. Duża siła nadmuchu. Dobrze umieszczone nawiewy. Jednak przydały by się pośrednie poziomy nawiewów np. szyba - kierowca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet duże osoby mają luz.
5,0
Wyciszenie
Moje wersja jest wyciszona matą głuszącą. Przy jeździe na nierównej nawierzchni trzeszczą plastiki jak szalone.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na silnik 8 zaworowy to nieźle. Na trasie ok 8,5 LPG. W mieście dochodzi do 12 LPG. Benzyny pali o 2 litry mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
ańszego auta i tak dobrego nie ma na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem sworznie drzwi kierowcy, Nieszczelności w układzie wydechowym (nieoryginalnym). Poza tym nie pojawiły siężadne inne problemy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 121KM 89kW
[l/100km]