Zawieszenie
: wygodny i szybki, tego mi było trzeba.
5,0
Całokształt
Wspaniały samochód za niewielkie pieniądze. komfortowy, szybki, ekonomiczny (z gazem), daje przyjemność z jazdy i dużo satysfakcji. jeżeli będziemy o niego dbać odwdzięczy się bezawaryjna jazdą. świetny dla rodziny z dziećmi jak i dla biednego studenta (ja). przy tym jest bardzo ładny, piękna linia nadwozia. dzieło PININFARINY (kolo od ferrari). poza tym nie jest to kolejny volkswagen zalewający nasze polskie drogi. ludzie trzeba próbować innych marek a nie tylko golf i passat i fabia. sam się przekonałem. i nie żałuje. a miałem wiele, wiele samochodów. (tata miał komis)
Wrażenia
4,0
Silnik
wszystko jak należy silniczek pracuje cichutko, rytmiczne cyka. na gazie jak i na benzynce. Zalewam tylko 98, a gaz jak tylko mogę to na BP. i jest rewelacja. przyspiesza na każdym biegu. autko w moich rekach od niespełna roku bez problemu robię 200km/h z tym że na co dzień jeżdżę spokojnie. autko troszkę się poci. poza tym nic.
P.S zawstydziłem już wielu japończyków, niemców i innych teoretycznie mocniejszych oponentów.
3,0
Skrzynia biegów
ze sprzęgłem mam problem o tusz pracuje z oporem.
pomogła wymiana sprzęgła i linki jest o wiele lepiej ale dalej czuć opór. poza tym czasem jedynka nie wskoczy, czasem wsteczny zachroboli. idzie się przyzwyczaić. ogólnie skrzynia pracuje delikatnie i jest precyzyjna, mimo wszystko.
5,0
Układ jezdny
doskonale, po zakupie zrobiłem remont zawiechy i hamulców. bo autko pływało i hamowało kiedy chciało.
teraz jest elegancko, wygodnie, cichutko nic nie stuka, pływa itp. zostało tylko sprawdzic czujniki ABS. jest naprawdę wygodnie i komfortowo a przy tym sportowo. seryjnie obniżone zawieszenie i opony YOKOHAMA PARADA 2 robią swoje. pojazd sunie po zakrętach jak po szynach, deszczu tez się nie boję. oczywiście wszystko z głową. trzeba również zwracać uwagę na niedoskonałości naszych kur#a pięknych dróg.
Komfort
5,0
Widoczność
wszystkie lusterka jak i \"cała szklarnia\" kabiny dają świetny widok we wszystkie strony. oczywiście wiele zależy od pozycji za kierownicą która jest taka jaką sobie ustawimy. jestem z tych którzy siedzą za kółkiem a nie leżą jak na leżaku nad morzem. podczas jazdy lusterko wsteczne lekko drga co daje rozmazany obraz, ale mi to nie przeszkadza. poza tym jak dla mnie świetnym rozwiązaniem jest manualne lusterko lewe i elektryczne prawe.
4,0
Ergonomia
powiem tak że czasem muszę się zastanowić nad tym gdzie był przycisk \"awaryjnych\" bo te wszystkie przyciski zdają się wędrować po desce i nigdy nie są tam gdzie były wcześniej. w porównaniu do mojego polo musiałem się przyzwyczajać gdzie co jest. poza tym ten klakson... człowiek nie może wyładować swojej złości na kierownicy tylko musi palcem wskazującym celować w ten diabelny przycisk na szczycie kierunkowskazu, a to doprowadza do najczęściej oplucia przedniej szyby. na szczególną uwagę zasługują suwaki kontroli nawiewu. poza tym deska po lifcie jest teraz naprawdę ładna. a do tego wszystko wokół jest bardzo solidne i tak samo wykonane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak wspomniałem wyżej suwaki nawiewu są genialne wszystko szybko i precyzyjnie ustawiasz w zakresie swoich potrzeb. jak w japońcach. pokrętła w niemieckich samochodach dzięki którym za każdym razem kiedy ci zimno łamiesz sobie nadgarstek skręcając go na czerwone pole. to przeżytek. kiedy na dworze mróz autko już po kilku chwilach grzeje, i we wnętrzu zapanowuje lato. po dłuższym czasie można się stopić więc trzeba wziąć na to poprawkę. dodatkowym plusem jest fakt że autko jest (moje przynajmniej) bardzo szczelne i nawet po dwóch godzinach na mrozie w środku nadal jest ciepło. co do lata to kiedy jadę z otwartym dachem i uchylonymi szybami przednimi jest całkiem przyjemnie ale w korku klima jednak bardzo by się przydała.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
stadion piłkarski to, to nie jest. ale ja mając metr dziewięćdziesiąt mieszczę się spokojnie z tyłu jak i z przodu, w cztery osoby podróż jest komfortowa. tylna kanapa jest wykonana z bardzo miękkiej gąbki, zagłówki też. relaks na całego
4,0
Wyciszenie
jak już wspomniałem samochód jest bardzo szczelny co za tym idzie? jest świetnie wyciszony a podróżowanie nim jest komfortowe i przyjemne. powyżej 130 km/h słychać już silnik ale komu to przeszkadza? mi nie. prędkość 150km/h przez kilka godzin nie jest uciążliwa. żaden pojazd z Niemiec za wyjątkiem mercedesa 190/124 nie da tego co ten peugeot. oczywiście w tym przedziale cenowym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
kupując ten samochód miałem na uwadze komfort z jazdy, moc, zastosowanie, i dopiero na szarym końcu spalanie. co do spalania benzyny to w mieście udało mi się zejść do 8L na 100km, odpowiednio gazu 10L na 100km w trasie spokojnie 7L na 100km i 9 gazu.
w cyklu mieszanym podobnie 10/12L benzyny i gazu.
jeżeli poruszałem się w szaleńczym tempie rajdowca to spalanie wzrastało do 15L gazu a benzyny to raczej nie chce wiedzieć. instalacji gazowej sekwencyjnej 2 generacji posiadaczem jestem.
4,0
Stosunek jakość/cena
stosunek jakość cena bardzo na miejscu. za 4000zł. mamy wygodny bezpieczny dynamiczny pojazd który nas nie zawiedzie jeżeli my nie zawiedziemy jego. jeżeli chcemy więcej w podobnej cenie tylko mercedes 190 może nam zaoferować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi się zdarzają, ale zazwyczaj naprawiam je sam. a mechanik ze mnie żaden. stare chińskie przysłowie mówi: jak się dba tak się ma. auto podobno jest nie zawodne jak na razie mam je za krótko żeby coś powiedzieć. aktualnie wszystko OKEJ
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tylko raz pojazd nie dowiózł mnie do domu. miałem sucho w baku i kiedy nalałem paliwa bród wszelakiej maści podniósł się z dna i zatrzymał mi pompę paliwa. odblokowali mi w warsztacie i jest spoko.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 121KM 89kW
[l/100km]