Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 405 II Sedan

kosiniak, 14 lat temu
Silnik 1.6 88KM 65kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 405 II Sedan 1.6 88KM 65kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie autko bardzo dobre dla niezbyt zamożnej rodzinki. Jeśli tylko przełamiesz lansowany w Polsce stereotyp o Francuskich autach, będziesz cieszył się mało awaryjnym, wygodnym, przestronnym autkiem, ze sporym bagażnikiem. Dzięki temu ,że raczej nie jest to auto popularne wśród małolatów stosunkowo łatwo znaleźć zadbany egzemplarz. Jeśli do tego nie był bity, nie będziesz wiedział co to rdza. No chyba ze trafisz na auto montowane w Polsce, jakość tego montażu pozostawia sporo do życzenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam wersję 1,6 gaznikowca w dodatku z gazem, wiec nie można wymagać aby te spore auto jeździło jak rakieta. Ale w mieście porusza się bardzo sprawnie gorzej na trasie. Wyprzedzanie to męka.
3,0
Skrzynia biegów
No niestety, skrzynia biegów mało precyzyjna, wymaga pewnej wprawy aby sprawnie przełączać biegi.
4,0
Układ jezdny
W porównaniu z tak kochanymi w Polsce niemieckimi autami KOSMOS, wygodnie, mięciutko, cicho. Tylna belka wbrew pozorom nie sprawia wielkich kłopotów jeśli tylko w porę się o nią zadba.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność, nie ma za co chwalić , przyczepić się też nie ma do czego.
5,0
Ergonomia
Autko jest mega wygodne( przynajmniej w porównaniu do wszelkiej maści golfów które wyglądem i wygoda przypominają bardziej wozy drabiniaste)Wszystko jest pod ręką, ciekawy patent to klapka chowająca radyjko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie nawet przy tegorocznych 30. stopniowych mrozach dawało radę, jeśli silnik się rozgrzał do przynajmniej 70%( a z tym nie ma problemów) trzeba przykręcać ogrzewanie bo jest za gorąco
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer podróżują wygodnie,żeby nie powiedzieć komfortowo, jeśli na przednich fotelach nie jedzie nikt kto ma 2m wzrostu to z tyłu tez nikt nie powinien narzekać
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój silnik to już stara konstrukcja( gaźnik), ale w mieście starcza mu 10l gazu, a instalacja LPG jest najprostsza z możliwych. Ceny części tez nie są tak straszne jak co niektórzy wielbiciele niemieckich aut twierdzą. Wg mnie spokojnie można je porównać do ceny części do golfa którym poprzednio jeździłem. Nie ma też problemów z zamiennikami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze,za które dostajesz naprawdę fajne autko, możesz kupić jedynie zakatowanego VW z realnym przebiegiem 400tys albo zardzewiałego Opla. Trzeba też zwrócić uwagę ,że jest to auto mało popularne wśród wszelkiej maści wielbicieli dresów i młócki w głośnikach, dzięki czemu, szanse na trafienie na zajechany egzemplarz są znacznie mniejsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dzięki temu, że mam wersję najprostszą, praktycznie nie ma co się psuć. Jedyna elektryka to niefirmowy autoalarm z centralnym
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko nigdy nie zawiodło mnie na tyle poważnie,żebym nie mógł dotrzeć do mechanika o własnych siłach. Poza tym przez rok z poważnych napraw to tylko pompa wodna. I to tylko dlatego ze nie wymieniłem jej od razu przy wymianie pasków.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 405 II Sedan