jest bardzo elastyczny pozwala na ciągłą jazdę z 600obr/min (korki), pięknie przyspiesza, ja rzadko przekraczam 3500obr/min, ale kiedy trzeba przyspieszyć przyjemnie wciska w fotel. Raz zdażyło mi się że jechałem około 40km bez wolnych obrotów (pojawiły się równie nagle jak zniknęły - paproszek w gaźniku?).
5,0
Skrzynia biegów
automatyczna 4 biegowa co tu dużo mówić kto jechał ten wie REWELACJA!!!
5,0
Układ jezdny
Mówia że w tych modelach coś może pukać w przedim zawieszeniu. U mnie nic nie puka i nic nie stuka, tor jazdy jest pewny, zawieszenie komfortowe - dobrze tłumi nierówności - z dziurami jest gorzej - trzeba omijać.
Komfort
5,0
Widoczność
w wresji break (kombi) widoczność jest bardzo dobra. Jedyne miejsce gdzie można posadzić teściową to bezposrednio za fotelem kierowcy, jeśli jest niska mamy cień szansy że nie będzie straszyć w lusterku ;-)
pozdrowienia dla wszystkich teściowych!!!
(licho nie śpi)
5,0
Ergonomia
przy weekendowym wyjeździe do rodziców do bagarznika ładuję :
1. wózek dzieciecy
2. chodzik
3. krzesełko do karnienia
4. chuśtawkę ze stelarzem
5. dwa plecaki + reklamówka (akcesoria dzieciece)
jest tam standardowo skrzyneczka z narzędziami 16" i moja duża skrzynka na płyny i akcesoria kosmetyki samochodowej. Udaje mi się to przykryć roletą (nic nie widać). Mój fotel max do tyłu (bo duży jestem) i z tyłu jeszcze sporo miejsca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze, szyby jak parują to tylko z tyłu (z przodu są rozmrażane i osuszane) na ciepełko w dyliżansie trzeba czekać około 2/3 minut, wentylacja głowy nie urywa ale spisuje się dzielnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
He he przestrzeni jest baaardzo sporo, fotele z dobrym trzymaniem bocznym, bardzo wygodne w welurze (prawie kubełkowe) na tylnej kanapie jest tak wygodnie, że aż wszyscy zasypiają ;-)
4,0
Wyciszenie
słychać silnik, jak się jeździ nocą to nawet bardzo - (niekturzy to lubią), poza tym jak jest bardzo cicho (naprawdę) to przy włączonych wycieraczkach zpod deski wydostają się pykania włącznika automatycznego, no i czasem coś zatrzeszczy (plastik) w desce rozdzielczej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście w lecie pali 8,5l/100 ( ja rzadko przekraczam 3500obr/min) zimą dochodzi do 11l/100, w trasie 7-7,5l/100
przeglądy standart, naprawy to nie wiem do tej pory lakierowałem tylko podszybie w tylnych drzwiach i słupki tylnej klapy (odpadł bezbarwny) w sumie 200zł
a no i raz wymieniłem zaślepke gumową (była sparciała i ciekł płyn chłodniczy) jak dobrze pamiętam 15zł + dolewka borygo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena bardzo niska po wejściu do Unii francuzkie samochody bardzo staniały (nie kupować polskich Peugeotów - porażka), a komfort jazdy i osiągi bardzo dobre.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdażyło się, że straciłem wolne obroty na jakieś 40km (paproszek w gaźniku).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdaźyło się, że sparciała zaślepka w układzie chłodzenia przepuściła sporo płynu na rozgrzany silnik, wyglądało groźnie (dużo pary zpod maski), zapaliła się kontrolka, zatrzymałem się przyjechał kolega z "motylkiem" zaciągnął na kanał. Koszt żaden ale jechać dalej nie nada.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 121KM 89kW
[l/100km]