To już moja trzecia 405tka, jaką jeżdzę. To wbrew krążącym od wieków opinią lansowanym przez kierowców innych marek (zwłaszcza niemieckich) samochód bardzo wygodny, przestronny, niezawodny i tani w eksploatacji. Znaleźć bogato wyposażony egzemplarz w dobrym stanie nie jest trudno. Pozatym blachy na ocynku wiec jesli tylko nei było przykrych incydentów w przeszłości problem rdzy nas nie interesuje. Wybór jednostek napędowych od groma od silników benzynowych 1.4 z moca 75km po ponad 200konne potwory na turbinie, diesle tez sie znajda. Po prostu takim autem trzeba się przechac i trzeba go mieć żeby wypowiadać się na jego temat, ale niestety jak wspomniałem. Złe opinie zostały wylansowane, i ciężko je wypłowić z umysłu zatwardziałego kierowcy niemieckiego pancerwagena. Kiedyś ktoś mądry powiedział, że \"francuskimi samochodami jeżdzą ludzie, którzy wiedzą, czego chcą od życia, a niemieckie auta są szare i bez polotu, tak jak ich właściciele\"
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo zwinny motor, który bardzo dobrze sobie radzi z tym autem. Moc 121KM pozwala na dość dynamiczną jazdę, jednak demonem wielkich prędkości nie jest. Najważniejsze jest to, że jest bardzo elastyczny, i ciągnie już od najniższych obrotów. Niestety na minus trzeba zaliczyć dość głośną pracę tej jednostki.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest dobrze zgrana z samochodem, i w trasie przy prędkościach 140-150km/h utrzymuje relatywnie niewysokie obroty (w granicach 3,5 tys obrotów). Na drugim biegu samochód pociągnie ponad 100km/h. Minusem jest duży skok lewarka i jego mała precyzja. Pozatym z czasem wyrabiają się wybieraki i inne elementy lewarka co jeszcze powiększa luzy i brak precyzji. Mimo to skrzynia nie zacina, biegi wchodzą wszystkie bez jakichkolwiek zgrzytów, nawet wsteczny nie zgrzyta.
4,0
Układ jezdny
Przód klasyk na mcpersonach, tył słynna już belka. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Zawieszenie dobrze resoruje, aż czasem za mocno. Samochód jest miękki, jest wrażenie jakby się płynęło statkiem, ale nie buja na boki. Oczywiście mówię w pozytywnym znaczeniu :) Bardzo wygodne zawieszenie, które nie męczy kierowcy i pasażerów. Koszt regeneracji belki tylnej nei jest już taki duzy, i w kwocie 700zł wyremontować tylne zawieszenie, na które jeszcze dostaniesz gwarancje. Ciekawe które zawieszenie jest tańsze, klasyczna belka czy wielowahacz z tyłu :)
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko w tym wypadku jak najbardziej ok, przód, boki, tył - jest ok. Samochód jest duzy ale praktycznie cały przeszklony, słupki w niczym nie przeszkadzają. Lusterka są duże, podgrzewane, a nawet (u mnie taka opcja jest) przyciemniające się gdy światło w nie bije mocniej.
5,0
Ergonomia
Bez zbędnych przycisków i pierdół. Wszystko czego potrzebuje kierowca jest w zasięgu rąk. Jedynie przyciski el. szyb tylnich troche wymagają wygięcia ręki żeby ich użyć (umiejscowione na tunelu środkowym pod podłokietnikiem). Deska rozdzielcza prosta, klasyczna, wciąż wyglądająca nowocześnie. Bardzo dobrej jakości tworzywo, z której jest wykonana.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
IDEALNIE! Samochód w zimę bardzo szybko się nagrzewa, po przejechaniu 2 km trzeba regulować już temperature, bo nie idzie wysiedzieć. Dodać do tego podgrzewane fotele i nawet największy zmarzluch nie będzie narzekać. A w lato? W lato klimatyzacja świetnie daje sobie radę. Jest wydajna. Szybko schładza wnętrze do żądanej temperatury. Pasażerowie na tylnych siedzeniach również poczują się komfortowo dzięki temu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Może nie jest to ogromna limuzyna, ale miejsca jest naprawdę sporo. Nawet wysoki kierowca nie będzie narzekać za kierownicą tego auta. Fotel kierowcy ma wiele możliwosci konfiguracji w wielu płaszczyznach więc można sobie dobrać idealną pozycję.
3,0
Wyciszenie
Z tym wyciszeniem to tak średnio jest. Słychać i motor i te francuskie plastkiki, które lubią sobie poprostu poskrzypić. Do tego tylna półka w kombi, która jest rozwiązaniem bardzo złym daje o sobie znać na nierównej nawierzchni. Przy prędkościach powyzej 130km/h jest już głośno, ale jeszcze do zniesienia. Przy 200km/h jest naprawde głośno, ale kto z taką prędkością jeździ na codzień.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w normie, jak na taki samochód i jego gabaryty w trasie można zejść i poniżej 8L PB a można i spalić tego paliwa 18l, to wszystko zależy od stylu jazdy. Chociaż osobiście nie liczyłem spalania do wiem, że przy normalnej jeździe z klimatyzacją spalanie było w normie. LPG po mieście ok 12-13l w trasie 9-10l. Praktycznie zawsze jezdze z klimatyzacją.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w pełnej opcji wyposażenia, z gazem, bez grama rdzy w dobrym stanie technicznym za 3 tys zł? (słownie trzy tysiące).
Niech mi ktoś pokaże niemca w tej cenie i takim wyposażeniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często padają róznegorodzaju przekazniki, gdzies straci się masa, jednak w ogólej ocenie nie jest źle. Wszystko co w wyposazeniu działa tak jak powinno działać. Czasem centralny przyszwankuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze mnie nie zawiódł w trasie ani w mieście ani gdziekolwiek. Zawsze dowiozł do celu, a wiele juz tras przejechaliśmy razem :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 121KM 89kW
[l/100km]