Kupiłem auto dziewięcioletnie o 3000zł taniej niż stało rocznikowo.Poniosłem następujące koszty aby doprowadzić samochód do stanu komfortowej używalności: tarcze hamulcowe,klocki,tłoczki tylne,szczęki(100+80+140+80=400)pasek rozrządu,rolki(80+150=230)półoś,elementy gumowe zawieszenia,swożnie(350+200+70=620)tylne amortyzatory,łożyska tylnej belki zawieszenia(320+140=460)Razem:1710. Pomijam koszty robocizny, gdyż są trudne do oszacowania. Ja większość rzeczy zrobiłem sam oprócz regeneracji tylnej belki zawieszenia. Robota w serwisie prawdopodobnie zruinowała by mnie.Póżniej dopadlo mnie jeszcze sprzęgło,akumulator, świece, szyba przednia(kamyk), opony zimowe, płyny oleje, filtry, polisy ubezpieczeniowe itp. Nadmienięjednak że samochód jest moim źródłem utrzymania i robię około 50.000 km rocznie. Obecnie auto jest w idealnym stanie i biorąc pod uwagę ceny aut nowych tej klasy koszty eksploatacji nie są wysokie, a auto przystosowane jest naprawde do wysokich przebiegów. Acha i jeszcze jedno - peugeotowskie silniki diesla to super motory!!! Zadbaj o filtry i oleje a sypniesz naprawdę rekordowe przebiegi.Polecam samochód osobom podróżującym.Do jazdy miejskiej niech poszukują raczej modeli ze wspomaganiem, zwłaszcza kobiety. Komfortowa limuzyna, muł po mieście, dynamiczny na niskich biegach i wysokich obrotach, ekonomiczny - pod warunkiem,że sprawny!
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny na wysokich obrotach, mimo dużego przebiegu auto poleci 160 km/h. Trochę słychać zawory na wolnych obrotach i dymi przy przyspieszaniu z wysokiego biegu a małej prędkości. Biorąc pod uwagę wysoki przebieg silnik bardzo udany i ekonomiczny - minimalnie bierze olej(0,5l/10.000km) mokry w okolicy kolektora wydechowego.
3,0
Skrzynia biegów
luz na lewarku, kłopoty z wrzuceniem dwujki przy nie nagrzanym oleju. Jak złapie temp. jest dobrze. Podejrzewam, że po naprawie i regulacji mechanizmu zmiany biegów było by OK. Skrzynia mimo przebiegu powinna być zalana dobrej klasy syntetykiem. W przeciwnym razie do prawidłowej pracy wymaga dosyć wysokiej temp.(zimą jej nie osiągnie 100%)
4,0
Układ jezdny
Brak wspomagania utrudnia manewry przy parkowaniu - to mankament tego modelu. Auto po usunięciu usterek w układzie jezdnym doskonale zachowuje się na nierównych nawierzchniach, wybiera nawet dosyć głebokie dołeczki całkiem przyzwoicie. Gorzej jest przy większych prędkościach, auto przy 130 km/h trzęsie się ale idzie równo, trochę kołysze ale trzyma kierunek nawet przy max prędkości - około 160 km/h.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzerzeń. W nocy trochę słabą widoczność poprawiła regeneracja wkładów kloszy - były wypalone, teraz jest OK.
4,0
Ergonomia
Bez owiewek strasznie gwizda - pomaga głośniejsza muzyka. Czasem zatrąbie niechcący na kogoś (zdarzyło się że na pałki) klaksonem umieszczonym w kierunku, wygodne fotele, przejrzystość i prostota deski rozdzielczej wydają się być plusem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny nawiew, niestety mój egzemplarz wymagał dosyć drogiej naprawy, francuskie wydumki utrudniają zastosowanie nieorginalnych części. B.drogi regulator obrotów udało się naprawić elektronikowi, ale wypruł z układu połowę części i zastąpił polskimi.Teraz jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obszerne wnętrze, zaspokaja potrzeby mojej rodziny.(2+2)
4,0
Wyciszenie
Może po demontażu i ponownym zamontowaniu elementów tapicerki i wnętrza było by OK., ale teraz trochę trzeszczy.Słychać silnik zwłaszcza przy jeżdzie miejskiej, ale to przecież diesel. Muzyka pomaga. W porównaniu choćby z Golfem dieslem - jest rewelacja.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczne spalanie - kosztem dynamiki auta. 5,5 l ON/100 km - trasa, to nie mżonki. Miasto - około 8 l ON/100 km. Nie poleca autoryzowanych serv. dla nie lubiących przepłacać. Należy raczej szukać małego warsztaciku z specjalizacją w autach francuskich, sklepem i małym szrotem. Tam szanują klientów i nie będą raczej podcinać gałązki na której siedzą, doradzą, pomogą i jest dobrze ceny w normie. Odradzam serwisy dealerskie przy salonach - oskubią - x 2.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie autko w stosunku do niemieckich w podobnym roczniku a komfort nawet lepszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dziurka w układzie paliwowym - auto gasło na wysokich obrotach,urwała się zapinka linki sprzęgła - usterka nie do obejścia bez orginalnej częsci.W zimie szargnąłem się przy minus dwudziestu na nowe świece i akumulator - pomogło, zatrybił.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Łożysko wyciskowe huczało,huczało aż się sypnęło i to mnie kosztowało:łożysko,tarcza,docisk(Valeo, orginał francuskie) -razem 600zł z robocizną, w serwisie - grubo ponad 1000zł. Półośka lewa - 350zł(mogła jeszcze być, mój komfort).