Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 405 I Sedan

neeger, 19 lat temu
Silnik 1.6 88KM 65kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 177 tys. km
Peugeot 405 I Sedan 1.6 88KM 65kW 1987-1992 - Oceń swoje auto
3,15
25% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Przejechałem tym samochodem 17000 tys i sprzedałem go z wielką ulgą. Kupiłem BMW 520 z ´83 roku 2.0i 6-cylindrowy ---- MASAKRA ----- i stwierdzam : PEUGEOT 405 TO STRASZNA LIPA.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo 176000 km przebiegu na LPG silnik nadal jest w BDB stanie. Po 5000 km od wymiany olej w silniku nadal jest żółty a jego stan sie niezmienił. Zerowe zużycie oleju ale padły 2 czujniki - Czujnik położenia wału korbowego i sonda lambda, co spowodowało nierównomierne niskie obroty i złe spalanie na niskich obrotach.
2,0
Skrzynia biegów
lekkie opory przy wbijaniu z 1 na 2 oraz przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1 gdy skrzynia jest zimna (problemy z synchronizatorami - czasami zgrzyta), praca skrzyni cicha, jak skrzynia sie rozgrzeje to chodzi w miare ok, czasem zdara mi się że zgrzytnie gdy słabo wysprzęgle
2,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi sie doskonale, mocno trzyma sie drogi w zakrętach, nie pływa po drodze. Jednak 176000 km zrobiło swoje. Tylna belka ma zużyte już dość mocno łożysko na czopie wahacza z prawej strony (tak tak prawa leci prędzej przez nasze pseudo-drogi) i przez to dostało luzu, tłucze się i skrzypi no i troszkę pływa dupa ale jak jest obciążona. Belki sie naprawiac nie opłaca więc zdecydowałem sie na wymanę. Koszt całkowity to ok. 600 zł.
Komfort
3,0
Widoczność
widocznos dobra, w zimie przednie i tylne szyby boczne parują oraz tylna szyba ale jak sie właczy ogrzewanie tylnej szyby i ustawi suwak powietrza na srodek to parowanie zaczyna zanikac, ale w obfitym deszczu jest słabo bo dmuchawa nie wyrabia i szyby nieodparowują do konca
4,0
Ergonomia
wszystko jest ułożone tak że nie ma problemów z obsługą, brakuje mi tylko przdłużonej półki koło hamulca ręcznego i podłokietnika ale to nie wersja M16 wiec nie mam na co narzekać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
6-cio stopniowa reg. dmuchawy, nawiewy ok, ogrzewanie doskonałe, przy temp silnika ok 70-90 st C nie da się wytrzymać przy ogrzewaniu na full, na zime super (jeżdżę zawsze bez kurtki bo w niej bym się spocił i to dobrze)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jestem wysoki i mam daleko odsunięty fotel, a mimo to z tyłu jest dość dużo miejsca, w przodzie miejsca w ch..., fotele bardzo wygodne (ostatnio jechałem z Koszalina do Krakowa około 750 km przez 10 godz i z auta wysiadłem lekko zmęczony ale nic mnie nie bolało, wygodniej miałem tylko w Fordzie Sierra bo mogłem sobie zagłówek zagiąć pod karak a teraz takiej możliwości nie mam - a szkoda)
3,0
Wyciszenie
uszczelki szumią powyżej 100 km/h, zawieszenie dość stuka na nierównościach ale na równej drodze jest ok, silnik zimny słychać średnio ale jak się rozgrzeje to jest ciszej, słychać szum opon zimowych - ogólnie jest przeciętnie i francuzi mogli sie troszkę lepiej postarać. Co do wydechu to wypaliło mi pierscien uszczelniajacy i zaczął tak specyficznie pierdziec.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no zużycie benzyny mogłoby być mniejsze, trasa 8,5 l przy 110-130 km/h, jakies 7 przy 80-90 km/h, no a miasto to ciężko zejść poniżej 10,5-10 l/ 100km, niestety LPG pali dość sporo - LATO - Miasto - 12 l /100 km, Trasa - 9,5-10 l /100 km, ZIMA - Miasto - 13-14,5 l /100 (na krótkich odcinkach), Trasa - 10-11 l /100, jeżeli chodzi o ceny napraw to zależy od mechanika a części są w przystępnych cenach i jest dużo zamienników, a używanych części jest ogrom
3,0
Stosunek jakość/cena
Zalezy na co sie trafi. Mozna kupic 405-tke za 1800 zł w stanie rozpadu na atomy (oj wtedy to jest kosztowne auto) albo 405-tke za 6000 zł w stanie bdb, która na polskich drogach rozpadnie sie niedługo i sprzedasz (jezeli ci sie uda) za 2500 zł. Powodzenia --- Ja juz sobie kupiłem BMW 520 z ´83 [Rekin] i tu ciekawostka --- BMW pali 14 L LPG w miescie a Pegawa paliła mi 13 L LPG ! WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE... Ja juz wybrałem -BedzieszMiałWalenie :)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padły mi 2 czujniki w silniku (czujnik położenia wału korbowego i sonda lambda) przez które nie ma wolnych obrotów, wybiło tulejkę na krzyżaku kolumny kierowniczej - przy przekładni, rozwalone mieszki na półosiach przez co prawa zaczęła przy skręcie w lewo stukać - usterki drobne ale wkurwiające bo np. drążek kolumny kierownicy kosztuje nowy 150 zł a sonda lambda z czujnikiem GMP to razem 250 zł !!! Usterki drobiazgowe a kosztują jak za woły !!!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hamulce - generalny remont z powodu zapieczenia tłoczków zacisków przednich i nieszczelnosci cylinderków tylnych, oraz słabych przewodów hamulcowych (pękły mi już 2 razy), wybity czop wahacza tylnego prawego - luz, skrzypienie i stuki a przy cofaniu koła się "kładą" do wewnątrz - TO JEST POWAŻNA I KOSZTOWNA USTERKA ALE 405-tki tak już mają :) -

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 405 I Sedan