Przejechałem tym samochodem 17000 tys i sprzedałem go z wielką ulgą. Kupiłem BMW 520 z ´83 roku 2.0i 6-cylindrowy ---- MASAKRA ----- i stwierdzam :
PEUGEOT 405 TO STRASZNA LIPA.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo 176000 km przebiegu na LPG silnik nadal jest w BDB stanie. Po 5000 km od wymiany olej w silniku nadal jest żółty a jego stan sie niezmienił. Zerowe zużycie oleju ale padły 2 czujniki - Czujnik położenia wału korbowego i sonda lambda, co spowodowało nierównomierne niskie obroty i złe spalanie na niskich obrotach.
2,0
Skrzynia biegów
lekkie opory przy wbijaniu z 1 na 2 oraz przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1 gdy skrzynia jest zimna (problemy z synchronizatorami - czasami zgrzyta), praca skrzyni cicha, jak skrzynia sie rozgrzeje to chodzi w miare ok, czasem zdara mi się że zgrzytnie gdy słabo wysprzęgle
2,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi sie doskonale, mocno trzyma sie drogi w zakrętach, nie pływa po drodze. Jednak 176000 km zrobiło swoje. Tylna belka ma zużyte już dość mocno łożysko na czopie wahacza z prawej strony (tak tak prawa leci prędzej przez nasze pseudo-drogi) i przez to dostało luzu, tłucze się i skrzypi no i troszkę pływa dupa ale jak jest obciążona. Belki sie naprawiac nie opłaca więc zdecydowałem sie na wymanę. Koszt całkowity to ok. 600 zł.
Komfort
3,0
Widoczność
widocznos dobra, w zimie przednie i tylne szyby boczne parują oraz tylna szyba ale jak sie właczy ogrzewanie tylnej szyby i ustawi suwak powietrza na srodek to parowanie zaczyna zanikac, ale w obfitym deszczu jest słabo bo dmuchawa nie wyrabia i szyby nieodparowują do konca
4,0
Ergonomia
wszystko jest ułożone tak że nie ma problemów z obsługą, brakuje mi tylko przdłużonej półki koło hamulca ręcznego i podłokietnika ale to nie wersja M16 wiec nie mam na co narzekać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
6-cio stopniowa reg. dmuchawy, nawiewy ok, ogrzewanie doskonałe, przy temp silnika ok 70-90 st C nie da się wytrzymać przy ogrzewaniu na full, na zime super (jeżdżę zawsze bez kurtki bo w niej bym się spocił i to dobrze)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jestem wysoki i mam daleko odsunięty fotel, a mimo to z tyłu jest dość dużo miejsca, w przodzie miejsca w ch..., fotele bardzo wygodne (ostatnio jechałem z Koszalina do Krakowa około 750 km przez 10 godz i z auta wysiadłem lekko zmęczony ale nic mnie nie bolało, wygodniej miałem tylko w Fordzie Sierra bo mogłem sobie zagłówek zagiąć pod karak a teraz takiej możliwości nie mam - a szkoda)
3,0
Wyciszenie
uszczelki szumią powyżej 100 km/h, zawieszenie dość stuka na nierównościach ale na równej drodze jest ok, silnik zimny słychać średnio ale jak się rozgrzeje to jest ciszej, słychać szum opon zimowych - ogólnie jest przeciętnie i francuzi mogli sie troszkę lepiej postarać. Co do wydechu to wypaliło mi pierscien uszczelniajacy i zaczął tak specyficznie pierdziec.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no zużycie benzyny mogłoby być mniejsze, trasa 8,5 l przy 110-130 km/h, jakies 7 przy 80-90 km/h, no a miasto to ciężko zejść poniżej 10,5-10 l/ 100km, niestety LPG pali dość sporo - LATO - Miasto - 12 l /100 km, Trasa - 9,5-10 l /100 km, ZIMA - Miasto - 13-14,5 l /100 (na krótkich odcinkach), Trasa - 10-11 l /100, jeżeli chodzi o ceny napraw to zależy od mechanika a części są w przystępnych cenach i jest dużo zamienników, a używanych części jest ogrom
3,0
Stosunek jakość/cena
Zalezy na co sie trafi. Mozna kupic 405-tke za 1800 zł w stanie rozpadu na atomy (oj wtedy to jest kosztowne auto) albo 405-tke za 6000 zł w stanie bdb, która na polskich drogach rozpadnie sie niedługo i sprzedasz (jezeli ci sie uda) za 2500 zł. Powodzenia --- Ja juz sobie kupiłem BMW 520 z ´83 [Rekin] i tu ciekawostka --- BMW pali 14 L LPG w miescie a Pegawa paliła mi 13 L LPG ! WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE... Ja juz wybrałem -BedzieszMiałWalenie :)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padły mi 2 czujniki w silniku (czujnik położenia wału korbowego i sonda lambda) przez które nie ma wolnych obrotów, wybiło tulejkę na krzyżaku kolumny kierowniczej - przy przekładni, rozwalone mieszki na półosiach przez co prawa zaczęła przy skręcie w lewo stukać - usterki drobne ale wkurwiające bo np. drążek kolumny kierownicy kosztuje nowy 150 zł a sonda lambda z czujnikiem GMP to razem 250 zł !!! Usterki drobiazgowe a kosztują jak za woły !!!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hamulce - generalny remont z powodu zapieczenia tłoczków zacisków przednich i nieszczelnosci cylinderków tylnych, oraz słabych przewodów hamulcowych (pękły mi już 2 razy), wybity czop wahacza tylnego prawego - luz, skrzypienie i stuki a przy cofaniu koła się "kładą" do wewnątrz - TO JEST POWAŻNA I KOSZTOWNA USTERKA ALE 405-tki tak już mają :) -
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 88KM 65kW
[l/100km]