Ponadczasowa linia nadwozia, bezawaryjność i niski apetyt na paliwo to atuty, które zadecydowały, że pozostanę wierny tej marce. Wcześniej jeździłem VW Golf I, Alfa Romeo 33, Ford Escort 1.6 16V i być może wyposażenie tych aut było lepsze ale i awaryjność oraz zurzycie paliwa zdecydowanie większe. Wszyscy użytkownicy, których spotykam, zdecydowanie chwalą 405.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pasażerowie nie wierzą , że to diesel
3,0
Skrzynia biegów
Zimna ciężko chodzi, poza tym bez zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Nie za miękki i bardzo wytrzymały (wersja kombi). Zalecana zmiana łożysk po 100tys a ja przejechałem 200tys.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo duży "martwy punkt" w lusterkach - w późniejszych wersjach skutecznie skorygowany
4,0
Ergonomia
klakson w drążku przełącznika to kwestia przyzwyczajenia i jest to generalnie dobre rozwiązanie - nie trzeba odrywać rąk od kierownicy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy pełnym otwarciu ogrzewania nie można wytrzymać nawet podczas mrozów, bardzo szybko po uruchomieniu silnika zaczyna grzać!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowanie więcej miejsca niż u wielu konkurentów w tej klasie
5,0
Wyciszenie
Jak na 12 letniego diesla to rewelacja, silnik głośno słychać dopiero pow. 110m/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Olej napędowy, miasto 6,5l/100 km - trasa 4.5-5l/100km/h - bez komentarza
4,0
Stosunek jakość/cena
Peugeoty nie są tanimi autami ale nie są droższymi od innych "firmowych" aut. Napewno warte swojej ceny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczące plastiki, sporo drobiazgów, których nie chce mi się naprawiać np. kontrolka hamulca ręcznego.