Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 4007

Zdzisław, 14 lat temu
Silnik 2.2 HDi 160KM 118kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 4007 2.2 HDi 160KM 118kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
W serii (160 kM) silnik był niczego sobie, ale człowiek zawsze chce czegoś lepszego. Ponieważ diesel daje w tym aspekcje pewne możliwości zdecydowałem się na jego stuningowanie w pewnej renomowanej krakowskiej firmie. Dane z hamowni (prawie 190 kM i 480 nm momentu) przekładają się na subiektywne odczucia zza kierownicy. Samochód nie jeździ a lata. Przyspieszenie wgniata w fotel na pierwszych 3 biegach - nie mierzyłem przyspieszenia od 0 do 100 ale głowę daję, że musi być w okolicach 8 s, Vmax (licznikowe) uzyskane na niemieckiej autostradzie to 235 km/h. Dla mnie bomba - a cena (wraz z pozbyciem się PDF-a) to zaldwie niecałe 3000 zł!
5,0
Skrzynia biegów
Sztywne przełączanie, dobre zestopniowanie. Sprawdza się i na autostradzie i w lekkim terenie.
5,0
Układ jezdny
To nie rasowa terenówka a jedynie SUV i może właśnie o to tu chodzi bo można szybko i bezpiecznie przemieszczać się po bitych drogach (mój poprzedni krążownik Toyoty wymagał ciągłej uwagi już przy prędkościach 120-130 km/h) jak i dostać się błotnistymi koleinami leśnych duktów do leśniczówki zanjomych (lub własnej - jak ktoś ma).
Komfort
5,0
Widoczność
OK
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć - wszystko w zasięgu ręki, obszyta skórą kierwnica świetnie leży w dłoniach, a dodatkowo można z niej sterować zestawem audio, telefonem itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód w razie potzreby umożliwa szybkie nagrzanie jak i schłdzenie wnętrza. Dodatkowy plus za obsługę automatycznej klimatyzacji - prosto i logicznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Choć mniejszy z zewnątrza od Toyoty LC to wydaje mi się, że w środku oferuje co najmniej tyle samo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po modyfikacjach silnika zużycie paliwa podskoczyło o około 0,3 l/100 km (do wartości 8,2-8,3). Standardowy przegląd to koszt 600-800 zł (praktycznie tyle samo co w przypadku samochodu kompaktowego a spoooro, spoooro mniej niż przegląd prawdziwej ramowej terenówki). Napraw koniecznych na razie nie było więc ciężko coś o nich powiedzieć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zawódł mnie na razie - nawet żadna żarówka nie ulgłą przepaleniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korzystając z okazji (przy okazji tuningu silnika) pozbyłem się filtra PDF - czyli ewentualnie z poważniejszych awarii (droższych) zostało mi koło dwumasowe, wtryskiwacze i turbina. Jeśli samochód zosatnie w moich rękach (tak jak planuję) jeszcze 4-6 lat, to któraś z tych awarii może mi się trafić (odpukać) - ale nie ma chyba obecnie na świecie nowoczesnego silnika diesla, który gwarantowałby, że awarie takie w nim nie wystąpią. Po prostu trzeba mieć tego świadomość i w razie potrzeby zaiwestować w samochód parę złotych (i tak się opłaca, gdy porówna się oszczędności na paliwie w przypadku silnika benzynowego).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 4007