Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 309 II

FAN309, 19 lat temu
Silnik 1.9 D 64KM 47kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 155 tys. km
Peugeot 309 II 1.9 D 64KM 47kW 1989-1993 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Zważywszy na rocznik i przebieg to stan wizualny i techniczny oceniany jest przez mechaników na 4-5latka. Karoseria bez śladów rdzy, a lakier wygląda jakby dopiero co wyjechał z lakierni. Pod maską porządeczek czysto, sucho i jak fabryka przewidziała ( bez tunningu ). W wewnątrz jak w "nówce". Nic dodać nic ująć - super.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na Diesla starej generacji bardzo ok
4,0
Skrzynia biegów
Miękko, cicho, precyzyjnie, ale zmiana biegów musi odbywać się według schematu: 20/40/60/80km/godz. inaczej silnik poprostu protestuje.
4,0
Układ jezdny
Wszystko ok, tylko w moim modelu brakuje wspomagania. Na tyle miękko, że nie bardzo odczuwa się jakość polskich "autostrad".
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko jest ok. To auto starej generacji, a więc bez udziwnień i innowcji które często ograniczają widoczność do tyłu.
4,0
Ergonomia
Z energonomią w sumie nie jest żle, ale kilka szczegółów na desce rozdzielczej można by uznać za takie sobie. Zbyt nisko umieszczona kieszeń na radio, wloty nawiewowe mało regulowalne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie poprostu rewelacja, nawet przy bardzo niskich temperaturach po kilku minutach jest wręcz gorąco i trzeba je skręcać. Z wentylacją jest już znacznie gorzej. Parujące tylne szyby zimą są koszmarem i nie pomagają nawet najlepsze środki przeciw poceniu się szyb. Latem nie ma problemu, można uchylić szyby lub szyberdach, gorzej zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie i nie mal komfortowo. Fajnie że producent pomyślał o podwyższonym i w miarę utwardzonym fotelu kierowcy. Pozostałe siedzenia kanapowe. Nawet na dłuższych odcinkach trasy nie czuje się zbytniego zmęczenia.
5,0
Wyciszenie
Auto zostało dodatkowo wyciszone przez poprzedniego właściciela, bo jak twierdził lubi w ciszy i spokoju słuchać radia. Naprawdę jest cicho tylko szkoda, że sylwetka jest mało opływowa i przy większych prędkościach( powyżej 120km/h) słychać wiatr.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa w mieście nie przekracza 6,5l/100km, a wiec średni koszt 100km niewiele przekracza 20PLN. To bardzo dobry wynik. Na trasie jest znacznie lepiej. Jeśli nie przekracza się 130km/h to silnik spala około 5,5l/100km, a przy 90km/h to jedynie 4,5l/100km. Serwis nie jest zbyt drogi, ale raczej należy unikać autoryzowanych stacji obsługi, bo tu za sam wjazd na kanał płacimy 30 do 40% więcej niż gdzie indziej, a jakość usług wcale nie jest o tyle lepsza.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nic lepszego ani porównywalnego się nie dostanie. To pewne. A jak się trafi egzemplarz zadbany i z małym przebiegiem to pociecha na ładnych parę lat. To w sumie naprawdę przyzwoite auto spod znaku "Lwa"
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez większych uwag ja na rocznik 1991. Trochę słychać plastyki ale to nie jest jakiś wielki minus.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych problemówy. Trzeba tylko dbać o regularne okresowe wymiany materiałów eksploatacyjnych takich jak np. oleje czy filtry.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 309 II