Szkoda że nie ma oceny pośredniej tzn bardzo dobrze bo taką chciałbym przyznać mojej 309-tce. Choć zakup jej był czystym przypadkiem, to właśnie stan wizualny i techniczny przyczynił się w znacznym stopniu do tego, że podziękowałem sprzedającemu znacznie nowszego Renualta Clio. Teraz już wiem, że przy wyborze ( kiedyś) następnego auta napewno w pierwszej kolejności rozpatrywać będę samochody spod znaku LWA
Wrażenia
5,0
Silnik
To tzw silnik "nie do zabicia" Pracuje bez zastrzeżeń. Pali "na dotyk" nawet w bardzo niskich temperaturach. Jak na diesla z mienionej epoki dla mnie rewelacja. Elastyczność psuje trochę zbyt "długa" skrzynia biegów. Nie pali oleju i nie gubi go spod uszczelek. W każdym następnym samochodzie chciałbym właśnie taki niezawodny i ekonomiczny silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje w miarę kulturalnie, ale jest słabo dopracowana pod względem przełożeń, co sprawia że jest poprostu zbyt "długa"
5,0
Układ jezdny
Miękko i komfortowo ale ta miękkość daje się we znaki na zakrętach i fotele trochę słabo "trzymają" jadących.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylne słupki trochę za szerokie co ogranicza lekko widoczność do tyłu.
4,0
Ergonomia
Poprostu "dobrze"
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo wielu opinii o słabym ogrzewaniu nie mogę tego potwierdzić, gdyż jestem szczęśliwym posiadaczem wersji "skandynawskiej" a więc ze wzmocnionym i wydajniejszym ogrzewaniem. Co do wentylacji to też bez zastrzeżeń, bo moje lwiątko ma pneumatyczny szyberdach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę sporo miejsca jak na autko typu compact. Cztery osoby siedzą komfortowo, pięć bardzo wygodnie( dotyczy oczywiście osób o przeciętnej wadze).
5,0
Wyciszenie
Wystawiam tu ocenę doskonałą, ale tylko dlatego, że poprzedni właściciel to maniak audiocar i zadał sobie wiele trudu, aby skrupolatnie wyciszyć to auto. We wszystkie profile zamknięte wtłoczono około 40kg specjalnej pasty tłumiącej, a podłoga i elementy plastykowe zostały wyciszone czymś na podobieństwo wełny mineralnej. Naprawdę jest cicho w tym autku nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa jak na tę pojemność silnika i w sumie przestarzałą konstrukcję wynoszące 5,5l/100km należy uznać za znakomite. Na trasie poniżej 5l ( 4,6l/100km). Dostępność części ( w moim miejscu zamieszkania)bardzo dobra. Przeglądy i naprawy w przyzwoitych cenach pod warunkiem, że zadam sobie trudu i odwiedzę kilka warsztatów zanim oddam moje lwiątko w ich "warsztatowe łapy"
5,0
Stosunek jakość/cena
Pieniądze, które zapłaciłem za ten samochód były naprawdę warte jego wartości. Nawiasem mówiąc jak się nie ma za wiele "kasy" to warto właśnie pomyśleć o zakupie 309-tki, które ze względu na małą popularność na naszych drogach nie są zbyt drogie a na pewno dostarczą wielu satysfakcji każdemu kto zasiądzie za jej (sterami)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj muszę zgodzić się z opinią wielu użytkowników, że jakość i trwałość elementów wykończenia trochę odbiega od standardów Peugeota. Choć w sumie wszystko " trzyma się kupy" to plastyki potrafią czasem denerwować jakimiś nieartykułowanymi dzwiękami zwłaszcza, kiedy temperatura spada na zewnątrz poniżej zera. Pod maską raczej nie ma czego się czepić, a w moim autku wygląda tam naprawdę przyzwoicie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie miałem ( odpukać ) żadnych poważnych usterek. Poprostu ten "lew" nigdy mnie nie zawiódł. Poza okresowymi przeglądami i wymianami elementów posiadających swój okres żywotności(oleje, filtry klocki i szczęki hamulcowe oraz paski )nic nigdy się nie zdażyło. Dlatego też wystawiam mu 5.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW
[l/100km]