Silnik
: Niezawodny przy 273k. Sądzę, że co najmniej przed nim 50 tys bez usterki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Karoseria
5,0
Całokształt
Strasznie zasłużone autko przejeździło ze mną całą Polskę. Nigdy nie stanęło. Zawsze odpaliło sporadycznie na 2 razy.
Wrażenia
5,0
Silnik
273k praktycznie bez napraw. Dalej suchy i czysty.
5,0
Skrzynia biegów
Bez żadnej usterki tyle kilometrów.
4,0
Układ jezdny
Słaby skręt. Wymieniane przeguby.
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić do profilu tylnej szyby.
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No niestety tego Francuzi dobrze nie rozwiązali.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Coś za coś. Miejsce za poczucie bezpieczeństwa. W tamtych czasach było to normalne. Dzisiaj po prostu przestronne.
3,0
Wyciszenie
Szczególne nie odstaje od dzisiejszych wózków, chyba, że pędzimy powyżej 130 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nawet do 6l gazu na 100 km. Przeciętnie 7-8l gazu/100 km. Benzyny nieco mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
W 1998 r. kosztowało 10 000 zł Dziś warte 1000-2000. To był bardzo udany zakup.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyłącznie mechaniczne zużycia. Połamana obudowa ssania. Słabo trzyma się schowek, ale się trzyma, trzasnęła oryginalna trzecia lampka stopu, wytarła kierownica przy około 200k :)słabo już trzyma ręczny i wypada szuflada zapalniczki. I typowe zawieszenie - padnięta tylna belka, której nie opłaca się regenerować a jeździ tak ponad 10 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na taki przebieg wymieniany był wahacz, alternator, świece, przeguby. Ponadto wyłącznie płyny eksploatacyjne, klocki hamulcowe, itp.
Rdzewieje karoseria. 13 lat pod chmurką...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 67KM 49kW
[l/100km]