Silnik
: najlepszy diesel z jakim miałem do czynienia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: za słabe silentbloki i sworznie (albo za duże dziury w naszych drogach)
Karoseria
: stare uszczelki drzwi-wiatr gwiżdże, trochę woda włazi do bagażnika
Inne
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Odpala na dotyk w największe mrozy, spali nawet olej z biedronki (pogrzewany filtr paliwa), nie klekoce, nie telepie, ładnie przyśpiesza na każdym biegu, na 5ce można wyprzedzać TIRy bez redukcji
4,0
Skrzynia biegów
nie narzekam, przy wrzucaniu wstecznego trzeba do końca wciskać sprzęgło, żeby nie zgrzytał
4,0
Układ jezdny
miękkie, w sam raz na dziurawe drogi, wysoki przeswit, nawet w lesie, tam gdzie przeszły traktory też przejedzie; mała trwałość sworzni, ale tanie i proste w wymianie
Komfort
5,0
Widoczność
super przeszklony
4,0
Ergonomia
wystarczająca jak tę klasę pojazdu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
szyby zimą parują, dość wolno odmraża szron,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca więcej jak w dużym fiacie
5,0
Wyciszenie
praktycznie nie słychać, że to diesel, przy więskzych prędkościach tylko szum opływającego powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy rozsadnej jeździe nie przekroczy 5 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
instalacja elektryczna tak prosta, że jedyne co może się zepsuć to żarówki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
kupiłem jak miał na liczniku 130tys.km, teraz ma 192 tys.km (przejechane w 3 lata); na początku tylko zmieniłem pasek rozrządu i cieknącą chłodnicę i od tego czasu nic przy silniku nie grzebałem; od jazdy po dziurach do rok trzeba zmienić silentbloki i sworznie - tanie i szybko
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW
[l/100km]