Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 III SW

bidzej, 3 miesiące temu
Silnik 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 III SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ergonomia wnętrza, w tym w pełni konfigurowalny infotainment.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Elektrycznie sterowana tylna klapa często nie chce się domknąć, być może uda się to rozwiązać aktualizacją oprogramowania.
5,0
Całokształt
Bardzo sensowne auto, ładne, komfortowe, z bardzo dobrym wyposażeniem (wersja GT), zestrojone raczej do płynnej, niespecjalnie sportowej jazdy, ale sprawdzające się przy takim użytkowaniu znacznie lepiej niż np. Focus czy Golf i jego rodzeństwo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Diesel 1.5 jest w zasadzie bezproblemowy (od lutego 2023 ma grubszy łańcuszek łączący walki rozrządu), pracuje kulturalnie, pali bardzo niewiele (osiągnięcie katalogowego 4.9l/100km przy jeździe poza miastem nie stanowi większego problemu). 130KM nie zapewnia rakietowych startów spod świateł, ale wystarcza w codziennym użytkowaniu.
5,0
Skrzynia biegów
308 użytkuję po przesiadce z Focusa MK4 z automatem A8, również hydrokinetycznym. EAT8 (Aisin) jest skrzynią nieporównywalnie lepszą pod każdym względem, od zestopniowania biegów, po płynność i szybkość działania. W porównaniu do DSG na pewno wolniejsza, ale za to bardziej płynna i miękka - co znowu dobrze wpasowuje się w ogólne zestrojenie całego auta.
4,0
Układ jezdny
Zestrojenie zawieszenia jest komfortowe, a że brak w nim np. adaptacyjnych amortyzatorów, w jeździe bardziej sportowej nie sprawdza się w ogóle ze względu na podsterowność w ciasnych, szybkich zakrętach. Z drugiej strony napęd ze 130KM nie pozwala na zbyt wiele szaleństwa, więc rzadko osiąga się limit możliwości zawieszenia i układu jednego.
4,0
Karoseria
Piękny design, w wersji SW wystarczająco dużo miejsca (rozstaw osi o 6cm większy niż w HB). Uwaga: denerwuje łatwość przedostawania się wody/płynu do spryskiwaczy na szybę kierowcy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez najmniejszych zastrzeżeń. Plus za automatyczne opuszczanie obu lusterek do parkowania (pozycja do ustawienia) i dobrą jakość kamerki 360 stopni.
5,0
Ergonomia
I-Cockpit utrudnia znalezienie idealnej pozycji za kierownicą, ale kiedy to się uda, wszystko jest pod ręką, a sam i-Cockpit jest bardzo wygodny. Pełna konfigurowalność ekranu centralnego, listwy pod nim i zegarów dopełniają całości. Fizyczne przyciski na kierownicy również na plus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Ustawienia klimatyzacji co prawda dostępne są tylko na ekranie, ale cały infotainment jest konfigurowalny i można np. wyciągnąć co ważniejsze ustawienia klimy na dowolny jego ekran.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to jeszcze poziom Octavii, ale brakuje niewiele. Przy wzroście kierowcy 195cm nadal można używać miejsca za nim, chociaż tylna kanapa ma dośśhhhć pionowe oparcie, przez co nie należy do najwygodniejszych. Bagażnik o pojemności 608l jest zaraz za Octavią.
5,0
Wyciszenie
bardzo dobre, brak zastrzeżeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nowoczesny dizel to nie jest najtańsze rozwiązanie w utrzymaniu, ale przynajmniej 1.5 BlueHDi jest bezproblemowy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny są dość wysokie (ale gdzie nie są w 2024 roku?), brakuje w zamian kilku drobiazgów (np. doświetlanie zakrętów, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy, auto-hold)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dość regularnie nie domyka się elektryczna tylna klapa, trzeba ją dopchnąć ręką.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 BlueHDi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 III SW