Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 III Hatchback

Osk, 3 miesiące temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 III Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2021 - Oceń swoje auto
2,79
32% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Skoro po 12 tys km miesza w takim stopniu paliwo z olejem to myślę że 60 tys km to szczyt jego wytrzymałości...
2,0
Całokształt
Mam okazję jeździć tym francuzem przez 3 miesiące (auto z wypożyczalni), jest to najbardziej upierdliwy samochód z jakim miałem do czynienia. A to dopiero początek jego zalet...
Wrażenia
2,0
Silnik
Jest dynamiczny, ale paliwożerny. Ciągle wibruje. Po 12 tys km śmierdzi paliwem jak z dystrybutora z pod korka oleju...
4,0
Skrzynia biegów
Działa nieźle, czasem się pogubi ale w tym segmencie to raczej norma.
4,0
Układ jezdny
Niezły układ kierowniczy, dobre hamulce. Bardzo miękkie zawieszenie które świetnie wybiera.
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Jest ok, chodź słupki A mogły by być węższe.
1,0
Ergonomia
Dramat, dramat i jeszcze dramat - przez tą idiotycznie małą kierownicę nie da się zająć jakiejkolwiek normalnej pozycji. Przez cały czas kierownica musi leżeć na kolanach bo inaczej nie widać wskaźników. Cupholdery są za płytkie, butelki ciągle wyskakują. Multimedia szkoda gadać... Po uruchomieniu samochodu trzeba czekać dobre 3 min aż ten beznadziejnie nieczytelny system się uruchomi tylko po to aby zaraz się zawiesić. Wszystko jest zagmatwane, nieczytelne. iCocpit nie lepszy, też kompletnie nie czytelny i brzydki. Auto ma system który zamyka zamki po odejściu i odblokowuje po zbliżeniu się, jest to o tyle ciekawe CO BEZNADZIEJNE I NIE DA SIĘ TEGO WYŁĄCZYĆ. Na plus przycisk ADAS od wyłączania wszystkich nianiek elektronicznych i systemu start&stop.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Aż ta kosiarzyna pod maską się zagrzeje trzeba czekać wieczność, nie wspominając już o ogrzewanych fotelach czy kierowcy. Najpierw szukamy tej opcji w tym dramatycznym systemie, tylko po to, aby podczas przejażdżki krótszej niż 10 min nie zarejestrować żadnej różnicy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj poza okropną kierownicą nie ma na co narzekać, jak na tą wielkość auta jest naprawdę dobrze.
4,0
Wyciszenie
Jest dobre, są podwójne szyby, co prawda cienkie jak szklanki z McDonald's, ale są.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Puki jest gwarancja będzie ok, gorzej po. Spalanie 11l/100km, można by myśleć, że jeżdżę jak wariat. Otóż nie, BMW M340i z 3 litrowym benzynowym silnikiem o mocy niespełna 400 koni w tym samym cyklu i stylu jazdy paliło 12l.
1,0
Stosunek jakość/cena
Cóż tu dużo pisać. Za 150 tys zł może kupić cokolwiek i będzie to lepsze niż Peugeot 308 GT 1.2 PureTech.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyświetlają się ciągle komunikaty o jakiś awariach, które znikają po 3 sekundach.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W śród tych komunikatów pojawia się komunikat o Awarii silnika, który również znika po 3 sekundach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 III Hatchback