Miałem poprzednią wersję 308 z tym samym silnikiem, więc mam jakieś porównanie. Wygląd - sprawa gustu, ale uważam ze jest to chyba najładniejszy hatchback na rynku, a wnętrze to już kosmos :) jakość materiałów i spasowanie nie pozostawia żadnych uwag. Do obsługi systemów ci pozycji za kierownica trzeba się po prostu przyzwyczaić i nauczyć, ale szybkość działania i jakość wyświetlaczy jest świetna, a miejsce kierowcy naprawdę wygodne. (mam fotele AGR) Pozycja za kierownicą? Jak ktoś narzeka że się nie może przyzwyczaić, że kierownica za mała, że nie widzi zegarów itp. to niech nie kupuje, bo jest cała masa innych samochodów z kierownicą i zegarami jak w Jelczu :) Czytałem w jednej opinii, ze system utrzymania na pasie ruchu szarpie za kierownicę, i że nie można go wyłączyć. Otóż można. Trzeba tylko naprawdę być użytkownikiem tego samochodu, i zajrzeć do odpowiedniej zakładki w systemie. A jak się go wyłączy, to nie szarpie za kierownicę tylko wyświetla komunikat w zestawie wskaźników, który zresztą ma możliwość konfiguracji tak samo jak przyciski „i-Toggles” pod centralnym wyświetlaczem. Wentylacja i ogrzewanie dają rade w każdych warunkach, a grzana przednia szyba do świetna sprawa w zimie.
Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, lecz do tyłu jest trochę gorsza niż w 308 T9, ze względu na dość małą tylna szybę i szeroki słupek. Bagażnik duży i ustawny. Małych dzieci nie mam, wiec miejsce na tylnej kanapie , mnie akurat nie interesuje, ale z pewnością 308 5 drzwi nie jest samochodem stricte rodzinnym. ( jest jeszcze wersja SW) Układ jezdny, hamulce, zawieszenie oraz ogólny komfort jest dobry, a wyciszenie naprawdę przyzwoite. Denerwujące jest natomiast ciągłe zamykanie i otwieranie samochodu wraz z towarzyszącą animacją oświetlenia, gdy chodzimy koło samochodu z kluczykiem w kieszeni. Wybrałem silnik benzynowy 1,2 turbo 130KM i skrzynie ręczną, bo taka sama konfiguracja była w moim poprzednim modelu, i nie było z tym żadnych problemów. Silnik bardzo dynamiczny a przy tym dość oszczędny. Skrzynia działa precyzyjnie, a sterowanie biegami działa sporo lepiej niż w poprzedniej generacji 308. Z pewnością nowy model Peugeot 308 nie jest dla każdego, i nie wszystkim przypadnie do gustu, ale nie można mu odmówić elegancji, komfortu czy wysokiej jakości wykonania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, chetnie wkręca sie na obroty, Spory moment obrotowy który daje przyjemnego "kopa"
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna zmiana biegów, Lewarek nie haczy, ma przyjemny skok.
4,0
Układ jezdny
Jak na prosta belkę skretną z tyłu i standardowe McPherson z przodu jest dobrze. Komfortowo, ale nie za miekko
5,0
Karoseria
Wyglad to rzecz gustu, ale mało jest samochodów które tak przyciagają wzrok.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu świetnie. Do tyłu troche gorzej, ale kamera i czujnki pomagają
5,0
Ergonomia
Mam 180cm wzrostu, i jestem normalnej budowy. Wszystko mi pasuje. Warto wybrac fotele przednie AGR. są świetne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło - zimno, jak kto lubi. Szyby szybko odparowują, a grzana szyba przednia jest dobrym pomyslem do którego warto dopłacic pare stówek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, Na tylnej kanapie nikogo nie woże.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychac tylko przy gwałtownym dodaniu gazu, a hałas przy prekościach autistardowch jest nie duży
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam porównanie do dwóch marek japońskich i jednej Francuskiej. Francja - Japonia 1:0
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre wyposazenie, dobrej jakości materiały i całość rozsądnie wyceniona.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bez uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez uwag
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW
[l/100km]